رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: استکبار توان مقابله سخت با ما را ندارد، زیرا شهیدان ما درس عبرت‌آموزی به استکبار دادند، امروز میدان تهدید نرم است و باید با آن مقابله کنیم.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ سردار قاسم رضایی شامگاه سه شنبه در مراسم یادواره شهید ندیری و ۵۸۰ شهید ساوه، که در مصلای امام علی(ع) ساوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام شهدا اظهار کرد: ۵۸۰ شهید ساوه فقط یک عدد نیست و نباید به‌راحتی از آن عبور کنیم و باید درد پدر و مادران شهدا را درک نماییم.

وی تصریح کرد: شهدا با فهم و توجه، معنای «انا لله و انا الیه راجعون» را درک کردند و متوجه شدند که از این کلمه قرآنی چه چیزی را باید بیاموزند.

رضایی ادامه داد: شهیدان مؤمنانه و عاشقانه این مرگ سخاوتمندانه را انتخاب کردند.

 جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: شهر شهید پرور ساوه در دوران دفاع مقدس جمعیت کمی داشت ولی در زمان جنگ، در کل کشور نیروهای زیادی از ساوه حضور داشتند و عاشقانه به مبارزه با دشمن پرداختند.

 وی بیان کرد: شهدای شهرستان ساوه را باید در یاد و خاطره زنده نگه داشت زیرا هنوز انقلاب پیروز نشده بود که شهرستان ساوه شهید تقدیم انقلاب کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: شهدا را نمی‌توانیم تفسیر و تبیین کنیم، باید اوصاف شهدا را دقیق بخوانیم و به وصایای آن‌ها دقت کنیم تا بتوانیم ارزش وجودی شهدا را متوجه شویم.

وی یادآور شد: در سال ۶۱ همرزم شهید ندیری بودم و در منطقه معروف پاسگاه زید مأموریت داشتم که شهید ندیری و سردار میرجانی و شهید نظر فخاری حضور پیدا کردند و یک حرکت عظیم را انجام دادند.

رضایی تأکید کرد: بخشی از عملیات‌هایی که در دوران دفاع مقدس انجام شد، مدیون مدیریت و برنامه‌ریزی و فداکاری شهید ندیری بود.

 وی ادامه داد: شهید ندیری دقیق شناسایی می‌کرد، دقیق معبر باز می‌کرد، دقیق سنگر می‌ساخت و در تمام این کارها با وضو بود.

 وی ضمن تمجید از حضور پرشور مردم در این مراسم گفت: این‌گونه نیست که یک انرژی مادی این تجمع را شکل دهد، قطع به یقین روح الهی شهدا ناظر و شاهد هستند و باعث حضور مردم در این مراسم شدند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نسل چهارم و نسل سوم انقلاب جنگ را ندیدند و درک نکردند ولی امروز در این یادواره عظمت شهدا را درک کردند، زیرا این نسل بسیار بصیر و محکم هستند.

 وی بیان کرد: ما سفیر راه شهدا هستیم و پیرو راه شهدا و عملی کردن هدف شهدا جز وظایف امروز ما است زیرا هدف شهدا جز هدف امام حسین علیه السلام در سال ۶۱ هجری نبود.

رضایی افزود: امروز مرزهای انقلاب اسلامی متصل به بیت المقدس است و مرزهای انقلاب اسلامی به برکت شهدا در جای جای جهان وجود دارد.

جانشین فراجای کل کشور گفت: استکبار توان مقابله سخت با ما را ندارد زیرا آن‌ها درس عبرت‌آموزی به استکبار دادند، امروز میدان موانع تهدید نرم است و باید با آن مقابله کنیم.

 وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته بیان کرد: هوشیاری مردم و در مسیر شهدا بودن یکی پس از دیگری فتنه‌ها را خنثی کرد در حالی که دشمن باورش شده بود نظام سقوط خواهد کرد ولی به فضل الهی توطئه‌های دشمن خنثی شد.

 جانشین فراجا کل کشور بیان کرد: شبکه‌های مجازی معاند دائماً پر از فتنه هستند و وحدت، ارتباط بین اعضای خانواده را نشانه گرفته‌اند، ولی ما با توجه به سیره شهدا باید با بصیرت این رخنه‌ها را ترمیم کنیم.

 وی در پایان با اشاره به محتوای غنی وصیت نامه شهدا گفت: ارزش‌ها و اسطوره‌ها را فقط به اسم نشناسیم، باید وصیت نامه شهدا را خوانده و جمله اکثر شهدا که گفتند «پشتیبان ولایت فقیه باشید» را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار