رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-08 13:03 شماره خبر : 1119 https://diyareaftab.ir/short/en7KV 0
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک:

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک، گفت: جامعه و به ویژه دانش‌آموزان باید با الگو قرار دادن شهدا در زندگی به اخلاق و کردار آن‌ها نزدیک شوند، زیرا شهدا بهترین الگو برای ما هستند.

به گزارش «دیارآفتاب»؛ مراسم یادواره شهدای خانگی به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی در منزل شهید عبدالله برزآبادی با حضور فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک و جمعی از دانش‌آموزان برگزار شد.

محمد مهجوری، در این مراسم ضمن قرائت وصیت‌نامه شهید عبدالله برزآبادی، بیان کرد: تاکید بر ولایت‌مداری و شناخت و دفاع از ولایت بیشترین توصیه‌ای است که شهدا در وصیت‌نامه خود به آن اشاره کرده‌اند.

وی، با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند «کسانی را که در راه خدا کشته شدند هرگز مرده مپندار، بلکه زندگانی هستند که نزد پروردگارشان روزی می‌خورند» بنابراین ما معتقدیم که شهدا زنده هستند و همواره یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه می‌داریم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک، با اشاره به مقام و کرامات شهدا عنوان کرد: شهدا نزد خداوند از مقام شفاعت برخوردار بوده و دارای کرامات بسیاری هستند بنابراین جامعه و به ویژه دانش‌آموزان باید با الگو قرار دادن شهدا در زندگی به اخلاق و کردار آن‌ها نزدیک شوند تا مشمول شفاعت آن‌ها قرار بگیریم.

شهدا بهترین الگو برای دانش‌آموزان هستند

مهجوری، در پایان با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان و جامعه تصریح کرد: چادر پرچم و علم اسلام است که خاری در چشم دشمنان قرار گرفته بنابراین دانش‌آموزان با رعایت عفاف و حجاب می‌توانند جامعه را از انحراف حفظ کرده و دشمنان را از رسیدن به اهداف خود مایوس کنند.

 

در ادامه این مراسم یکی از مداحان اهل‌بیت درشان شهدای والامقام به مداحی پرداخت.

 

گفتنی است شهید عبدالله برز آبادی، کوچکترین شهید دانش آموزی اراکی در دوران دفاع مقدس است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار