رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-27 14:38 شماره خبر : 8894 https://diyareaftab.ir/short/V7rxr 0
امامان جمعه استان مرکزی تاکید کردند:

امامان جمعه شهرهای مختلف استان مرکزی ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی برای از بین بردن این غده سرطانی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ امامان جمعه شهرهای مختلف استان مرکزی ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی برای از بین بردن این غده سرطانی تاکید کردند.

محور مقاومت مهمترین مسئله امروز مسلمانان است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، ظهر جمعه ۲۷ مهر، در خطبه‌های نماز جمعه، در مصلای بیت‌المقدس اراک، ضمن آرزوی سلامتی و پیروزی همه مسلمانان جهان به خصوص مردم غزه و لبنان علیه رژیم خبیث و کودک‌کش صهیونیستی همه مردم را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: بهترین توصیه، توصیه به حق الهی است.

وی بیان کرد: شهید هفت رتبه در آخرت دارد که نسبت به انسان‌ها هفت مرتبه بالاتر است، لذا در تعبیری پیغمبر خدا فرمودند هیچ لذتی بهتر از نزدیک بودن به خدا نیست، زیرا شهید سلیمانی، شهید نیلفروشان، شهید سید حسن نصرالله و شهید اسماعیل هنیه نمونه شاخص شهیدان اسلام هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: مسئله مهم محور مقاومت غزه، لبنان، عراق، سوریه، یمن و فلسطین مسئله مهم روز دنیاست، لذا همه ملت‌ها باید با ایثار و ایستادگی علیه رژیم خبیث و کودک‌کش صهیونیستی در اتحاد یکدیگر باشد تا این غده سرطانی هرچه زودتر از صفحه روزگار حذف شود.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: رژیم خبیث و کودک‌کش صهیونیستی با اشغال زمین‌های فلسطینی‌ها تمام مناطق فلسطین را اشغال کرده‌اند و برای بیرون کردن مردم غزه تمام توان خود را به میدان آورده است و پشتیبانی‌های آمریکای جنایتکار و انگلیس از این رژیم خبیث تمامی ندارد، لذا ایستادگی و ایثار مردم غزه علیه رژیم خبیث صهیونیستی عامل پیروزی آنها در محور مقاومت است.

وی افزود: رژیم خبیث صهیونیستی همانند گرگ وحشی است که نمی‌توان به آن اعتماد کرد، لذا اگر مجالی پیدا کند به عراق سوریه یمن ایران هم حمله وحشیانه خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، تصریح کرد: بحث لبنان، غزه و فلسطین بحث سنی و شیعه نیست مسئله امت پیغمبر خوبی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) است، لذا لذا تمام ملت‌های مسلمان باید با یکدیگر متحد شوند تا این رژیم خونخوار را نابود کنند.

عزتمند جبهه مقاومت با قدرت ادامه دارد

 حجت‌الاسلام محمد بشیری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در اسلام تاکید زیادی به ورزش شده است، یکی از موضوعات که باعث سلامت تن و آرامش روح انسان، می‌شود ورزش است.

وی افزود: ورزش در زندگی باید جزء برنامه‌های انسان باشد و افراد در سنین بالاتر باید بیشتر به مسئله ورزش اهمیت بدهند.

بشیری اظهار کرد: دولت‌مردان و مسئولان باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند، در این حوزه خدماتی از جمله احداث سالن‌های ورزشی صورت گرفته اما نیاز است که در این حوزه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه موقت فرمهین گفت: توجه به ورزش، سرمایه‌گذاری برای جامعه و به نفع سلامت جامعه است.

وی بیان کرد: جنایت‌های بی‌شمار سگ‌ هار آمریکا در منطقه به پشتوانه آمریکا، کشورهای اروپایی و خیانت‌های دولت‌های مرتجع عرب روز به روز بر آن افزوده می‌شود.

بیشیری اظهار کرد: این جنایت‌های رژیم سفاک کودک‌کش متوجه این اواخر نیست بلکه این رژیم از زمان موجودیت به این جنایت‌ها پرداخته است.

امام جمعه موقت فرمهین گفت: دشمن با تمام ابزار رسانه‌ی خود به تبلیغات علیه سردار مقاومت پرداخته و ایشان را متهم به این کردند در تونل‌ها مخفی است و اسرا را سپر خود کرده و جرات حضور در میدان را ندارد.

وی بیان کرد: طراح اصلی عملیات طوفان‌الااقصی، تفنگ به دست، جلیقه‌ پوشیده مانند سرباز سفاک در برابر دشمن سفاک ایستاده و می‌جنگد.

بشیری گفت: رژیم صهیونیستی با هدف تضعیف روحیه جبهه مقاومت عکس‌ها و فیلم‌های لحظات شهادت یحیی سنوار در رسانه‌ها منتشر کرد که این اقدام باعث اسطوره‌شدن این شهید مقاومت در دل همه دوستداران جبهه مقاومت شد.

امام جمعه موقت فرمهین گفت: یحیی سنوار از امروز به‌عنوان اسطوره جبهه مقاومت یاد می‌شود، دشمن فکر می‌کند با ترور سران مقاومت می‌تواند جبهه مقاومت را از بین می‌برد.

وی افزود: یهود، انبیاء الهی را مانع رسیدن به اهداف خود می‌دید، یهودیان قبل از پیامبر (ص) در غزه هاشم بن عبدمناف؛ جد پیامبر(ص) را شهید کردند.

 بشیری اظهار کرد: یهود متوجه شده بود که نسل پیامبر اسلام (ص) از هاشم بن عبدمناف است ایشان را به شهادت رساند اما با این شهادت هاشم، پیامبر (ص) متولد شد.

امام جمعه موقت فرمهین افزود: یهودیان با این کار می‌خواهند، مسیر منجی عالم را تغییر دهند اما خدای متعال بهترین طراح و برنامه‌ریز است.

وی گفت: فرعون ۲۰ هزار کودک را کُشت تا حضرت موسی (ع) متولد نشود اما با عنایت و طراحی خداوند متعال حضرت موسی (ع) متولد و در خانه فرعون بزرگ شد.

بشیری افزود: شیطان عالم با اقدامات خود می‌خواهد جلوی مسیر ظهور ولایت عظما را بگیرند اما خداوند با طراحی خود تمام برنامه‌ریزی آنها را بهم می‌زند.

امام جمعه موقت فرمهین گفت: دشمنان فکر می‌کنند با شهادت رهبر حماس و فرمانده‌هان مقاومت این حرکت مقاومت متوقف یا قفل می‌شود اما این‌گونه نیست، این حرکت با قدرت دوچندان ادامه دارد.

 وی افزود: زمانی که دشمن دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان عباس موسوی را به شهادت رساند، گمان می‌کرد که کار حزب‌الله تمام است اما شخصیتی مثل سید حسن نصرالله آمد.

بشیری اظهار کرد: دشمن امروز اعتراف می‌کند در بُعد نظامی محال است که بتواند حزب‌الله را از بین ببرد. با شهادت فرمانده‌هان مقاومت راه عزتمند جبهه مقاومت با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

شهادت «سنوار» انگیزه بیشتری به مدافعان خواهد داد

حجت‌الاسلام رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان به سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی اشاره کرده و اظهار کرد: بعد از یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی، یکی از نکاتی که باید در جنگ غزه و به تبع آن جنگ لبنان با رژیم غاصب مورد توجه قرار دهیم این است که جنگ غزه در واقع آخرین جنگ در نظم کهنه به حساب می‌آید و جنگی است که سرنوشت نظم کهنه را تعیین می‌کند.

وی افزود: نظمی که پس از فروپاشی شوروی کمونیستی، مبتنی بر همان سیاست‌ها و کنترل اقتصادی امپرئالیستی جهان، بهانه‌های جدیدی برای ادامه و توسعه سیطره استکباری آمریکا شکل می‌دهد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: اروپایی‌ها و برخی دولت‌های منطقه و رژیم صهیونیستی، بقایای همان نظم کهنه هستند لذا جنگ و درگیری را ادامه می‌دهند تا بتوانند در پرتو این جنگ، سامان جدید بین‌المللی را برای حفظ سیطره و هژمونی خود ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: هم‌چنان که نتانیاهو در کنگره آمریکا که گفت: «بیایید با هم در جهت تغییر منطقه خاورمیانه کار کنیم که اگر باهم نباشیم و همدست نباشیم، شرایط آسیا به طور کلی علیه ما پیش خواهد رفت». این نشان‌دهنده این است که به هرحال جنگ غزه که در پی آن جنگ لبنان است، وضعیت آینده را تعیین می‌کند.


حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه گفت: به هر حال اراده‌ی آمریکا این است که هر طور شده رژیم کودک‌کش صهیونیستی شکست نخورد؛ زیرا، شکست رژیم صهیونسیتی یعنی شکست آمریکا و خروج آن از منطقه. به همین جهت نتانیاهو در برخی از صحبت‌ها و مواضعش گفته جنگ ما، فقط جنگ با حماس، حزب‌الله و... نیست، جنگ ما جنگ آخرالزمانی است. اینکه نتانیاهو جنگ را در قالب بحث ایدئولوژیک و با ادبیات آخرالزمانی مطرح می‌کند، مسأله مهمی است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در این صحنه، روس‌ها، چینی‌ها و بعضی دولت‌های دیگر که نمی‌خواهند نظم قبلی استمرار پیدا کند، باید در جنگ غزه فعال‌تر شوند و ما هم بایستی در جهت فعال‌ترکردن آن‌ها تلاش کنیم. جنگ غزه می‌تواند جبهه بین‌المللی را علیه جبهه غرب ایجاد کند و می‌تواند بر این روند چیره شود وما هم باید فعالیت خود را در سطح دیپلماتیک افزایش دهیم.

خطیب جمعه ساوه افزود: بعضی‌ها براین باورند که باید منتظر نتیجه انتخابات آمریکا باشیم درحالیکه به ضرس قاطع عرض می‌کنم انتخابات تأثیری ندارد چرا که اگر کامالا هریس در انتخابات برنده شود، ادامه حکومت بایدن و حزب دموکرات آمریکا خواهد بود و همین فضایی که به نوعی در حکومت بایدن مشاهده می‌کنیم در فضای حکومت هریس هم مشاهده خواهیم کرد و اگر ترامپ پیروز شود باز وضعیت جنگ، وضعیت کاهشی نخواهد بود چراکه همین شرایط فعلی، رو به تصعید خواهد رفت و در دوره ترامپ نیز ادامه پیدا خواهد کرد. با این وجود نمی‌توان گفت که صحنه منطقه تابع انتخابات آمریکاست.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: حزب‌الله اخیراً یک معادله جدید تعیین کرده است. حمله به ۶ شهرک صهیونیست‌نشین در اطراف حیفا که جمعیتشان چیزی در حدود ۲۵۰ هزار نفر است.

وی گفت: حزب‌الله اعلام کرد که از این به بعد ما معادله شهروند در مقابل شهروند را اجرا می‌کنیم و لذا، عملیات‌ها و اقداماتی را علیه بعضی از شهرک‌ها انجام داد. این‌طور نیست که حزب‌الله به طور مطلق سیاستِ زدن مناطق مسکونی را نداشته باشد؛ اما در عین حال حزب‌الله اعلام کرده است اگر رژیم غاصب، مناطق مسکونی را نزند ما هم کاری به مناطق مسکونی نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رحیمی به شهادت یحیی سنوار اشاره کرده و بیان کرد: وی از جمله مبارزان آشتی ناپذیر و سرسخت فلسطینی بود که تا آخر درمسیری که به آن اعتقاد داشت به طور راسخ گام برداشت و جان خود را نیز در آن راه خرج کرد.
امام جمعه ساوه در ادامه عنوان کرد: نحوه به شهادت رسیدن سنوار، چهره‌ای را که بسیاری سعی کردند از او بسازند، در افکار عمومی تغییر داد. سنوار می‌توانست در تونل‌ها و در عمق زمین بماند و یا در کنار اسرای صهیونیست باشد و آن‌ها را سپر خود کند اما نه تنها این کار را انجام نداد بلکه به عنوان یک نیروی رزمنده‌ی مسلح تا آخر با اشغالگران سرزمینش جنگید.

وی گفت: در نتیجه تصویری که از او تا ابد در ذهن می‌ماند، یک رهبر رفاه طلب و عیاش مانند برخی از سران تشکیلات خودگردان نخواهد بود؛ بلکه خواهند گفت سنوار به مبارزه تا آخرین قطره خون با اسرائیل اعتقاد داشت و خود نیز پیشگام این جهاد مقدس بود.

وی بیان کرد: نحوه به شهادت رسیدن سنوار همراه با اسلحه، نارنجک و لباس رزم، از او یک قهرمان و الگو می‌سازد که گرایش نسل فعلی و آینده فلسطین را به مقاومت مسلحانه تا پای جان، به شدت افزایش خواهد داد و همچنین قطعاً کشته شدن یحیی سنوار، یک دستاورد تبلیغاتی بزرگ برای نتانیاهو خواهد بود و موقعیت او را در افکار عمومی داخلی و ایضاً در برابر اپوزیسیون تقویت می‌کند.

امام جمعه ساوه اظهارکرد: شهادت سنوار بی‌شک نه تنها مقاومت در غزه را تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه بیشتری به مدافعان خواهد داد زیرا می‌بینند که تفاوتی میان آن‌ها و فرمانده‌شان وجود نداشته و فرمانده نیز در میدان برای دفاع از وطن و هویت فلسطین به شهادت رسیده است ویحیی سنوار قبلاً نیز گفته بود حادثه کربلا را تکرار خواهد کرد و تا پای جان در برابر اسرائیل می‌ایستد و امروز به این وعده خود عمل کرد؛ اما پرده از چهره سراسر تزویر و دروغ کشور‌های عربی و خائنان به آرمان فلسطین مانند محمود عباس برداشت.
وی در پایان گفت: تجربه ثابت کرده با شهادت رهبران حماس، مقاومت نه تنها تضعیف نشده بلکه با روحیه بیشتری به مبارزه برای آزادی فلسطین ادامه داده است و شادی صهیونیست‌ها نیز تداوم نخواهد داشت و آن‌ها به اهداف خود و تصرف غزه نخواهند رسید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار