رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-01-15 02:26 شماره خبر : 4318 https://diyareaftab.ir/short/eqrxR 0
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران:

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران ساوه گفت: شب‌های قدر با فضیلت‌ترین شبِ سال و شب نزول قرآن، شب لبریز شدن رحمت واسعه الهی و آمرزش گناهان است.

مرضیه شوکتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) گفت: یکی از دلایل اهمیت شب قدر این است که تمام امور هستی و برنامه‌های مربوط به زندگی انسان‌ها در طول یک سال در شب قدر اندازه‌گیری می‌شود به امضای حجت خدا حضرت ولی عصر (عج) در می‌آید.


وی با اشاره به روایتی از کتاب کافی گفت: در شب قدر، ملائکه بر ولیعصر نازل شده و به او می‌پیوندند، پیوندی که امام باقر(‏ع) درباره آن فرمودند: «إِنَّهُ لَیَنْزِلُ فِی‏ لَیْلَةِ الْقَدْرِ إِلَى‏ وَلِیِ‏ الْأَمْرِ تَفْسِیرُ الْأُمُورِ سَنَةً سَنَةً یُؤْمَرُ فِیهَا فِی أَمْرِ نَفْسِهِ بِكَذَا وَ كَذَا وَ فِی أَمْرِ النَّاسِ بِكَذَا وَ كَذَا؛ در شب قدر تفسیر امور سال به سال بر ولیّ امر نازل می‌شود و ولی امر، مأمور می‌شود که در کار مربوط به خودش چنین و چنان و در کار‌های مربوط به دیگران چنین و چنان کند».


شوکتی عنوان کرد: حضرت امام خمینی از فرصت ماه رمضان حداکثر استفاده را می‌کردند بطوری که پیوسته مشغول دعا و ذکر و تلاوت قرآن و اعمال مخصوص این ماه بودند تا خود را برای درک لیلة القدر آماده کنند.


معاون حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) ضمن توصیه به دعا کردن برای ظهور امام زمان(عج) در شب قدر، گفت: در روایات آمده کسی که امام زمان(عج) را در شب‌های قدر دعا کند، امام نیز وی را دعا خواهد کرد.


وی تأکید کرد: شب‌های قدر با فضیلت‌ترین شبِ سال و شب نزول قرآن، شب لبریز شدن رحمت واسعه الهی و آمرزش گناهان است.


شوکتی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی بیان نموده‌اند که رحمت خداوند قابل مقایسه با هیچ رحمت و فضلی نیست و خداوند بر مردم منت گذاشته و شب قدر را شب بخشش قرار داده است زیرا الطاف الهی در این شب نازل می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار