رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-05 14:55 شماره خبر : 7034 https://diyareaftab.ir/short/eR0z6 0
امام جمعه فرمهین:

امام جمعه فرمهین گفت: دعوت به همدلی و تعامل دولت و مجلس بر اساس شاخص‌های رهبری تحقق خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در روزهای آتی وقتی رئیس جمهور اعضای کابینه خود را معرفی کند، آزمونی برای مجلس و دولت در راستای عمل به منویات رهبری است.

وی افزود: انتظارتی که از رئیس‌جمهور منتخب و مجلس وجود دارد این است تعلقات سیاسی را کنار بگذارد و منافع ملی را بر منافع جناحی مقدم بدارند و در مسیر همراهی دو قوّه قدم بردارند.

سوری اظهار کرد: در حال حاضر مجلس و دولت از دو جناح سیاسی متفاوت هستند اگر بر ادامه منازعه سیاسی باشد، چالش‌ها بیشتر خواهد شد و مسائل کشور قفل می‌شود که تجربه تلخ آن را در گذشته داشته‌ایم.

امام جمعه فرمهین گفت: دعوت به همدلی و تعامل دولت و مجلس بر اساس شاخصه‌های رهبری تحقق خواهد یافت.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور افرادی که در قامت وزارت هستند برای کابینه خود معرفی کند و انتظار تعامل از مجلس را بر این اساس داشته باشد.

سوری افزود: مسئولیت‌ها در نظام اسلامی امانت است که باید به اهل آن سپرده شود. رئیس جمهور منتخب باید معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشد و همین معیار را هم در انتخاب وزراء و کابینه مدنظر بگیرد.

امام جمعه‌ فرمهین مجلس با ریل‌گذاری بستر کارآمدی دولت باشد، قوانین وضع شده در مجلس نباید دوپهلو باشد بلکه باید صریح و روشن باشد تا قانون‌شکنی نشود و مجلس هم از تراکم قانون پرهیز کند.

وی گفت: ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه بعد انقلاب و سالروز افتخارآمیز عملیات مرصاد است.

سوری افزود: در بین روحانیت، نهاد نماز جمعه دستگاه مرتبط به رهبری پایگاه و خط و مش رهبری است و اساسا لباس روحانیت لباس قبول مسئولیت اجتماعی است.

امام جمعه فرمهین خاطر نشان کرد: نماز جمعه پایگاه مستحکم تقویت دیانت و حکمرانی دینی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار