رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور:

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازرسی کل کشور بسترهای فسادزا را شناسایی و در جهت مسدودسازی بسترها اقدام می‌کند و با فاسد و مفسد و کسانی که باعث زمینه‌سازی نارضایتی مردم می‌شود برخورد می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ احمد رحمانیان صبح امروز در آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نکته‌ای را که چند بار به اشاره کرده‌اند و این ایام بهانه‌ای که بیشتر به آن توجه شود، بحث جهاد تبیین است.

وی افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، معاندین، منافقین، استکبار جهانی و نوکران آنها در داخل و خارج از کشور به واسطه امپراتوری رسانه‌ای که در اختیار دارند مدت‌هاست که هجمه‌های بسیار سنگینی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های آن به راه انداخته‌اند.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: در راستای جهاد تبیین و اینکه در ایام‌الله دهه فجر قرار داریم به نظر بهانه‌ای خوبی است برای اینکه دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی را و بعد از انقلاب را برای جوانان و نسل جدید تشریح کنیم.

رحمانیان خاطر نشان کرد: باید به جوانان بگوییم که وضعیت روستاها و شهرها و مناطق محروم و توسعه نیافته ما از لحاظ خدمات زیربنایی در چه وضعیتی در قبل از انقلاب بوده است و اکنون در چه جایگاهی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: راه‌های دسترسی روستاها در زمان قبل از انقلاب به چه صورت بوده و وضعیت بهداشتی قبل از انقلاب چگونه بوده و الان از لحاظ بهداشتی و پزشکی در چه وضعیتی قرار گرفته‌ایم.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: تعداد افراد تحصیل کرده و دانشگاه‌ها در زمان قبل و بعد از انقلاب چه تغییراتی داشته است. در حوزه فرهنگی بعد از انقلاب چه فعالیت‌های زیادی شده است و در رژیم منحوس پهلوی فرهنگ فاسد غربی چگونه در جامعه گسترش پیدا کرده بود.

رحمانیان اظهار کرد: از لحاظ سیاسی که قبل از انقلاب کاملاً وابسته به دولت‌های غربی بودیم و اگر در مملکت کاری می‌خواست صورت بگیرد باید از کشورهای غربی اجازه می‌گرفتیم ولی امروز اقتدار و بالاتر از این نیست که در دنیا و منطقه مستقل هستیم از هیچ قدرت جهانی تبعیت نمی‌کنیم.

وی گفت: در حوزه نظامی نیز توفیقات زیادی بعد از انقلاب شامل حال کشور شده و توفیقاتی که به دست آمده بر محوریت، درایت ولایت فقیه، وحدت و همدلی مردم به وقوع پیوسته است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور افزود: بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین مرجع نظارتی که در قانون اساسی نیز از آن نام برده شده است وظایف مهمی دارد از جمله نظارت بر اجرای امور و نظارت بر حسن اجرای امورات بر عهده سازمان است.

رحمانیان بیان کرد: بازرسی کل کشور بسترهای فسادزا را شناسایی و در جهت مسدودسازی بسترها اقدام می‌کند و با فاسد و مفسد و کسانی که باعث زمینه‌سازی نارضایتی مردم می‌شود برخورد می‌کند و این یک امر ویژه سیاسی و اجتماعی است که در همه ساختارهای اداری حکومت‌ها وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: نوع برخورد و مواجهه حکومت‌ها، دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی متفاوت است. فساد بر حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تأثیر منفی می‌گذارد و فساد باعث می‌شود مشروعیت یک نظام سیاسی زیر سوال برود و مشروعیت آن را مخدوش کند.

در این آیین از خدمات سید مهدی تقوی تقدیر و حسین افضلی به عنوان بازرس جدید کل استان مرکزی معرفی شد.

 
سازمان بازرسی بسترهای فسادزا را مسدود می‌کند
سازمان بازرسی بسترهای فسادزا را مسدود می‌کند

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار