رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل دفتر بازرسی سازمان استاندارد ایران:

مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی سازمان استاندارد ایران، با اشاره به اهمیت عملکرد سازمان استاندارد در سلامتی مردم، عنوان کرد: سازمان استاندارد در امر تولید نقش برجسته‌ای دارد تا از بروز بسیاری از مشکلات در حوزه تولید جلوگیری کند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ مجید آقابابایی، در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران و تجلیل از واحدهای تولیدی برتر در حوزه استاندارد، گفت: سازمان استاندارد ایران به عنوان یک سازمان فنی و کارشناسی در امر تولیدات سالم و استاندارد در کشور فعال است که نیاز به تحول و بروز رسانی دارد زیرا تخصصی‌ترین و فنی‌ترین سازمان در کشور محسوب می‌شود.

وی، با تاکید بر اینکه قبل از ورود هر کالایی به بازار باید استاندارد آن را تدوین کند، افزود: سازمان ملی استاندارد با پیروی از روش‌های نوین، برنامه تحولی را در پیش گرفته است زیرا در حوزه کارکردی نباید با روش‌های گذشته پیش رفت.

مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی سازمان استاندارد کشور، با اشاره به اهمیت عملکرد سازمان استاندارد در سلامتی مردم، عنوان کرد: سازمان استاندارد در امر تولید نقش برجسته‌ای دارد تا از بروز بسیاری از مشکلات در حوزه تولید جلوگیری کند و همچنین عملکرد این مجموعه تنها اقدامات اداری نیست بلکه به لحاظ شرعی نیز اهمیت دارد.

آقابابایی، اظهار کرد: سازمان استاندارد تخصصی‌ترین سازمان در حوزه غذا، ایمنی و خدمات است که اهمیت و تاثیر فراوانی در زندگی عمومی جامعه خواهد داشت بنابراین استاندارد به بهبود و کیفیت محصول تولید شده از تولید کننده نقش بسزایی دارد.

وی، با اشاره به اهمیت برخورداری از هوش مصنوعی در جامعه بیان کرد: هوش مصنوعی در دنیا در حال رشد است و تا حدودی وارد زندگی مردم شده است که ما نیز باید در مقطع درست برای استفاده درست از آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی سازمان استاندارد کشور، ادامه داد: سازمان استاندارد باید جانب تولیدکننده و مصرف کننده را رعایت کند و با توجه به اینکه استاندارد با زندگی مردم ارتباط مسقیم و تاثیر فراوان دارد بنابراین باید خواسته و حقوق مردم در اولویت و مدنظر قرار بگیرد.

آقابابایی، با بیان اینکه سازمان استاندارد در کشور افزایش تولید همراه با توسعه اقتصادی را در نظر دارد، گفت: استان مرکزی نیازمند تبلور بیشتر اقتصاد و صنعت است بنابراین سازمان استاندارد باید برای جهش تولید و توسعه اقتصاد در استان و کشور قدم بردارد. درصورتی که یک سرمایه‌گذار با بن‌بست‌های استانداردی مواجه شود درواقع فعالیت آن منجر به توسعه نخواهد شد و مغایر با هدفگذاری مدنظر کشور است.

وی در پایان، تصریح کرد: سازمان استاندارد با هدف اسلامی ایرانی در تمام تولیدات موجود در کشور با هدف الگوی مصرف در گام دوم انقلاب حرکت می‌کند و در حوزه‌های مختلف برای تولیدکنندگان در کشور قدم برمی‌دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار