رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-23 13:51 شماره خبر : 7368 https://diyareaftab.ir/short/4kKBz 0
استاندار مرکزی:

استاندار استان مرکزی با اشاره به مشکل آلودگی هوا ناشی از مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی شازند گفت: تنها راه برطرف شدن آلودگی هوای شهر و استان، تعطیلی کامل نیروگاه حرارتی شازند است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز، در مراسم بزرگداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، ضمن خیر مقدم‌ به همه‌ی تشکلات مردمی حاضر در جلسه که از نقاط گوناگون استان مرکزی به این جلسه آمده بودند، گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد کمک‌حال دولت هستند و به‌ عنوان حلقه و واسطه‌ای معتبر میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند و به دلیل تخصص و علاقه‌مندی خود به این حوزه، به آن وارد شده‌اند.

وی افزود: نقش تشکل‌های مردمی در جامعه می‌تواند در هر زمینه‌ای به توسعه منجرب شود که این تشکل‌ها را به عنوان نیروهای مؤثر و توانمند در جامعه قلمداد کنیم.

استاندار استان مرکزی، ساختار اداری کشور را از ریشه مشکل‌دار دانست و بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران کنار هر دستگاه دولتی، به دستور بنیان‌گزار انقلاب اسلامی، یک نهاد مرتبط با آن تأسیس شد تا بتواند به صورت جهادی و نظام‌مند خلاء‌های دستگاه‌های دولتی را جبران کند، دلیلش هم این است که نظام ساختاری سیستم اداری کشور با مشکلات ریشه‌ای از قبل انقلاب به بعد از آن دست و پنجه نرم می‌کند که خود به خود نمی‌تواند خود را ترمیم کند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به رویکرهای جامعه در حوزه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سلامت، امر به معروف و کارآفرینی فعالیت می‌کنند که امری تحسین برانگیز در زمینه کار مردمی و خیرخواهانه است.

وی اظهار کرد: باید با تمام توان ساختارهای مردمی را در سطح جامعه گسترش دهیم که شاهد افزایش بازده و سرعت عمل و به نتیجه رسیدن کارهای موثر در جامعه باشیم.

استاندار استان مرکزی با اشاره به مشکل آلودگی هوا ناشی از مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی شازند خاطرنشان کرد: تشکل‌های زیست‌محیطی استان مرکزی بر این باور باشند که تنها راه برطرف شدن آلودگی هوای شهر و استان، تعطیلی کامل نیروگاه حرارتی شازند است و بر این موضوع با جدیت مطالبات خود را پیگیری کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار