رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-16 20:17 شماره خبر : 7810 https://diyareaftab.ir/short/Vwnmz 0
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هزاوه زیر ساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد یک منطقه گردشگری با پتانسیل بالایی را در استان مرکزی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ سید محمد جمالیان در جریان سفر به روستای هزاوه اراک گفت: روستای تاریخی هزاوه زیر ساخت‌های بسیار خوب و شگفت‌انگیزی دارد و از لحاظ گردشگری، فرهنگی و تاریخی بسیار حائز اهمیت است، اما به شرط اینکه برای این مهم برنامه‌ای هدفمند وجود داشته باشد و بتوان هم گام و هم قدم با یکدیگر پیش رفت تا به سر منزل مقصود رسید.

وی با اشاره به اینکه شهر اراک از لحاظ داشتن منطقه گردشگری با چالش رو به رو است و مردم تشنهٔ مناطق زیبا هستند، تاکید کرد: وجود خانه امیرکبیر در هزاوه، امامزاده سید احمد (ع) و همچنین طبیعت زیبای این روستا، یک فرصت بسیار خوب برای امر گردشگری است و این روزها تعداد زیادی از افراد به قصد گردشگری و زیارت از روستای هزاوه بازدید می‌کنند، لذا اگر برای آن برنامه‌ریزی کرد می‌توان گردشگران زیادی را جذب کرد و تقویت صنعت گردشگری به اقتصاد روستای هزاوه و منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: جای صنایع تبدیلی در روستای هزاوه بسیار خالی است و مردم منطقه باید محصولات خود را با برند خاص به سراسر کشور عرضه نمایند نه اینکه مردم زحمتکش این روستا حاصل دسترنج خود را با نازلترین قیمت جهت وارد کردن به بازار به شهرهای همجوار بفروشند.

وی افزود: حمل و نقل داخل روستا یکی دیگر از مشکلات روستای هزاوه است که پیگیری‌هایی لازم صورت می‌گیرد تا چند دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی در اختیار روستای هزاوه قرار داده شود.

وی در ادامه بیان کرد: جشن‌های هویتی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه نمود و مسئولان و مردم در برگزاری آن اهتمام ورزند، چرا که به‌عنوان یک الگوی فرهنگی بزرگ برای مردم محسوب می‌شود و هر مسئولی که با این جشنواره‌های محلی همکاری نکند به هویت ایرانی و اسلامی خود ضربه خواهد زد.

جمالیان در پایان خاطرنشان کرد: بیمه قالیبافان یکی از مهمترین مواردی است که به جد پیگیر آن هستیم و این کار مهم سبب ایجاد دلگرمی و انگیزه در بین قالیبافان و افزایش حس رقابت و افزایش کیفیت این محصول خواهد شد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار