رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-03 11:27 شماره خبر : 7560 https://diyareaftab.ir/short/4OOOJ 0
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه گفت: زائران اربعین می‌توانند حامل پیام‌های همبستگی و حمایت از مردم غزه باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« دیار آفتاب»؛ علیرضا مهدی در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ ضمن تسلیت اربعین حسینی؛ اظهار کرد: امسال، پیاده‌روی اربعین، نه تنها سفری به سوی کربلا، بلکه مسیری است که عشق به امام حسین(ع) و آزادی را به هم پیوند می‌زند و پیام همبستگی جهانی را به گوش جهانیان می‌رساند.

وی به نقش مهم زائرین اربعین در حمایت از مردم فلسطین و به ویژه غزه اشاره کرد و گفت: اربعین، فرصتی بی‌نظیر برای بیان پیام‌های همبستگی و وحدت است و در این روز‌ها که میلیون‌ها نفر از سراسر جهان گرد هم آمده‌اند، زائرین اربعین می‌توانند با ارسال پیام‌های محبت و حمایت به مردم غزه، نشان دهند که در کنار آنها‌ ایستاده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه عنوان کرد: حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین، که هر ساله میلیون‌ها زائر را به کربلا می‌کشاند، به‌طور قطع تأثیرات عمیق و گسترده‌ای بر تمدن‌سازی دارد. این حرکت نه تنها ابعاد مذهبی و معنوی را در بر می‌گیرد، بلکه دارای تأثیرات اجتماعی، فرهنگی، و حتی اقتصادی نیز است.

مهدی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران همواره حامی حقوق فلسطینیان بوده‌اند و این وظیفه زائران است که با مشارکت در مراسم اربعین، این حمایت را تقویت کنند. پیام اربعین می‌تواند به عنوان نمادی از همبستگی جهانی با مردم غزه در برابر فشار‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها روبرو هستند، عمل کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه تأکید کرد: حضور میلیونی در اربعین و نشان دادن همبستگی با مردم غزه، پیام روشنی است که به دشمنان نشان می‌دهد که ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه در کنار یکدیگر قرار دارند و از حقوق عادلانه فلسطینیان حمایت می‌کنند.

مهدی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین به تدریج از یک مراسم اختصاصی به شیعیان فراتر رفته و اکنون شامل شرکت‌کنندگان از کشور‌های مختلف و ادیان گوناگون شده است. این تحول، نشانه‌ای از جهانی شدن این حرکت عظیم و تأثیرگذار است، تجمع میلیون‌ها نفر از اقوام و فرهنگ‌های متنوع، به رغم اختلافات دینی و فرهنگی، بر ترویج پیام‌های انسانی و همبستگی جهانی تأکید دارد و اهمیت این رویداد را در سطح جهانی به وضوح نشان می‌دهد.

وی در خصوص پیاده روی جاماندگان اربعین در ساوه بیان کرد: مراسم عزاداری اربعین حسینی و پیاده‌روی جاماندگان در شهرستان ساوه با حضور عزاداران حسینی، ساعت ۹.۳۰  صبح، از امامزاده سید علی اصغر(ع) به سمت امامزاده سید اسحاق(ع) برگزار می‌شود.

انتهای خبر/
 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار