رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 15:24 شماره خبر : 5213 https://diyareaftab.ir/short/Vd0mD 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: حمله به رژیم صهیونیستی توسط عضو جدید شبکه مقاومت یعنی بحرین، نشانه‌ای برای زمین‌گیری بیشتر رژیم صهیونیستی مقابل جبهه مقاومت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه گفت: در قرآن به شرح مباحث خانوادگی برخی از پیامبران پرداخته شده است که آن‌ها را به عنوان الگوی کاملی برای خانواده مهدوی می‌توان معرفی و درس‌های متعددی از این خانواده‌های قرآنی گرفت.

وی افزود: ما چندین الگوی خانواده پیامبرانه داریم که سلوک تربیتی هر کدام به نحوی سلوک خانواده مهدوی را آموزش می‌دهد.

حجت‌الاسلام رحیمی به میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اشاره کرده و افزود: اینکه در زیارت جامعه کبیره فرمودند: «کَلَامُکُمْ نُورٌ» صرفاً گزاره‌ای تعبدی نیست، بلکه بیان بزرگترین حقایق و درس‌ها در کوتاه‌ترین عبارات است.

خطیب جمعه ساوه گفت: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های حضرات معصومین، حول محور مفهوم متعالی کرامت است.


حجت‌الاسلام رحیمی گفت: برای کریمانه زندگی کردن لازم است مصادیق کرامت از جمله ریشه، معیار، حقیقت، دین محوری و مدار، گشاده رویی، پرهیز از حسادت، خوش خلقی، راستگویی، وفای به عهد و حفظ زبان را شناخت.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج تصریح کرد: آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند و راه را نشان خواهد داد و اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتار‌های وحشیانه را نداشت.

وی بیان کرد: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: به مدد الهی حج برائت نقطه بیداری اسلامی و جهانی در مواجهه با رژیمی تبدیل خواهد شد که روز به روز به مرگ و زوال نهایی خود نزدیک‌تر و حامیان آن هر لحظه نسبت به قبل رسواتر می‌شوند.

وی در ادامه گفت: این مسئولیت تاریخی و خیزش مقدس فقط به عهده حجاج بیت الله الحرام نیست و شامل همه مسلمانان آزاده و حق طلب در دنیا خواهد بود.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به سفر بارزانی به ایران گفت: این سفر و اجرای کامل توافق امنیتی ایران و عراق در این شرایط بسیار مهم است و همچنین قطع روابط کلمبیا با اسرائیل گامی مهم در مسیر تحریم صهیونیست‌ها است.

وی عنوان کرد: حمله به رژیم صهیونیستی توسط عضو جدید شبکه مقاومت یعنی بحرین، نشانه‌ای برای زمین‌گیری بیشتر رژیم صهیونیستی مقابل جبهه مقاومت است.

امام جمعه ساوه در پایان گفت: به تعلیق درآوردن مبادلات تجاری وزارت بازرگانی ترکیه با رژیم صهیونستی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید به آن پرداخته شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار