رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 14:26 شماره خبر : 8099 https://diyareaftab.ir/short/NBbRA 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: همه قرائن نشان می‌دهد که رژیم غاصب صهیونیستی در دقایق آخر عمر پلید خود به سر می‌برد و در تلاش برای نجات خود، به هر جنایتی دست می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه، اظهار کرد: وجود نازنین حضرت علی (ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه، میلاد پیامبر (ص) را با تعبیر «کریما میلاده» توصیف می‌کند؛ یعنی پیامبری که برای کرامت بخشیدن به انسان‌ها مبعوث شده و هدف بعثت او تنها تکمیل مکارم اخلاقی است و میلاد او همواره با کرامت و به دور از هر پستی بوده است.


وی افزود: خداوند محمد رسول‌الله را برای وفای به عهد خود و تکمیل نبوتش برانگیخت و مبعوث کرد. این در حالی بود که از همه پیامبران درباره او پیمان گرفته شده بود و نشانه‌هایش مشهور و میلادش مورد پسند بود.


خطیب جمعه ساوه به هفته وقف اشاره کرد و ضمن قدردانی از واقفان خیراندیش گفت: احیای سنت حسنه وقف باید در جوامع اسلامی، به ویژه ایران، مورد توجه قرار گیرد. این سنت می‌تواند به‌عنوان راه‌حلی مؤثر برای بسیاری از مشکلات جامعه عمل کند.


حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: وقف، احسان ماندگار، صدقه جاریه و خیر مستمر است که در طول تاریخ به خدمت به دیگران و یاری انسان‌ها اختصاص یافته است و همه ادیان الهی بر این سنت‌های حسنه تأکید کرده‌اند؛ دین اسلام نیز با تکیه بر احسان، ایثار، صدقه، باقیات صالحات و وقف، انسان‌ها را به مشارکت بیشتر در مدیریت جامعه و امور عام‌المنفعه ترغیب می‌کند.


حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به موقوفه‌خواری برخی، به‌ویژه دولتمردان، گفت: چرا دین و آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشید و با نیت واقفین محترم ستیز می‌کنید؟


خطیب جمعه ساوه با اشاره به بازگشایی مدارس و مراکز تحصیلی و تقدیر از مربیان و اساتید گفت: اساتید جوانان و نوجوانان را با دین و ارزش‌ها آشنا کنند و در برابر تهاجم فرهنگی آن‌ها را بیمه نمایند زیرا بزرگ‌ترین خیانت، خیانت به دین و فطرت جوانان است، بصیرت‌افزایی درباره دین، انقلاب و ارزش‌های جامعه اسلامی از وظایف معلمان و اساتید است.


وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان کرد: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس این جنگ را به یکی از کم‌نظیرترین پدیده‌های تاریخ تبدیل کرد. حضرت امام (ره) در ماه‌های پایانی عمر پربرکتشان بهترین توصیف را از این دوران ارائه دادند: «ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم و مظلومیت خود و ستم متجاوزان را ثابت نمودیم. در جنگ، پرده تزویر جهان‌خواران را کنار زدیم و ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. این جنگ، ریشه‌های انقلاب اسلامی ما را محکم کرد و به مردم جهان، به‌ویژه منطقه، نشان داد که می‌توان سال‌ها در برابر تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها مبارزه کرد».

وی در ادامه اظهار کرد: جنگ ما به فتح فلسطین خواهد انجامید و باعث شد سردمداران نظام‌های فاسد در برابر اسلام احساس ذلت کنند و هرچند جنگ تحمیلی هشت‌ساله هزینه‌های انسانی و مادی سنگینی برای ملت ایران به همراه داشت.


امام جمعه ساوه گفت: همه قرائن نشان می‌دهد که رژیم مفلوک صهیونیستی در دقایق آخر عمر پلید خود به سر می‌برد و در تلاش برای نجات خود، به هر جنایتی دست می‌زند و بررسی وضعیت می‌دانی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که این رژیم در جنگ فرسایشی با مشکلات متعددی روبه‌روست. 

حجت‌الاسلام رحیمی یادآور شد: زیرساخت‌های اقتصادی، از جمله حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، به دلیل حملات سایبری به شدت خسارت دیده‌اند و همچنین، بانک‌های رژیم در پی این حملات، بسیاری از جزئیات حساب‌های خود را از دست داده‌اند، که نشان‌دهنده ضعف جدی سیستم مالی این رژیم است. 

وی در پایان گفت: زیرساخت‌های اجتماعی این رژیم در وضعیت بلاتکلیفی است و مهمترین دغدغه آن در این حوزه عدم چشم‌انداز روشن از زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است و وضعیت در این حوزه به نحوی است که هیچ برنامه میان‌مدتی نیز از طرف سردمداران رژیم برای ترمیم وضعیت پیش آمده قابل تصور نیست.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار