رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-22 14:34 شماره خبر : 2729 https://diyareaftab.ir/short/VJqmL 0
امام جمعه فراهان:

امام جمعه فراهان گفت: رژیم صهیونیستی به هر ریشه خشکی دست و پا می‌زنند که خود را نگه‌دارند، این رژیم در حال احتضار و نفس‌های آخر خود را می‌کشد و این نفس‌های مصنوعی برایش فایده ندارد.

به گزارش«دیارآفتاب» و به نقل از فراهان خبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سوری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: رجب ماه استغفار است و عظمت ماه رجب در اموری است که در این ماه قرار داده شده است.

وی افزود: اعتکاف این سنت حسنه از مهم‌ترین توصیه دینی ما است و ائمه اطهار اهتمام ویژه‌ای به این مناسک داشتند.

سوری اظهارکرد: مومن زیرک و هوشیار است و آرزوی خود را مهندسی کند و آرزوی که با فطرت انسان سازگار است از خداوند درخواست می‌کند.

امام جمعه فراهان اظهارکرد: در این ماه پرفیض و برکت ولادت امام محمدباقر(ع) است، از امام باقر(ع) نقل است که فرمود: آيا دين‌داري چيزي جز محبت و دوستي اولياي خدا و بغض و دشمني دشمنان الهي است؟

وی با اشاره به پیام رهبری به سی‌امین اجلاس سراسری نماز گفت: پیام رهبری توجه به این سنت الهی و بزرگداشت نماز را مطرح می‌کند و به اهمیت ترویج آن بین جوانان و نوجوانان در این پیام پرداخته شده و اشاراتی که همه را مورد خطاب قرار داده است.

سوری افزود: در این پیام متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان، از خانواده، تا مدرسه و تا دانشگاه، و تا محیط‌های ورزشی، و تا عالمان دینی در مدارس و دانشگاه‌ها، و تا مجموعه‌های بسیجی در مساجد و تا همه‌ی واحدهای بسیج و تا مجموعه‌های جهاد سازندگی و گروه‌های جهادی و نظیر اینها مورد خطاب اقامه نماز هستند.

وی اظهارکرد: در این امر مهم بخصوص آموزشی پرورش مورد خطاب است تا پای جوانان را به مساجد باز کند و برای این مهم همت کند و زمینه برای حضور طلاب در مدارس فراهم کند و معاونت پرورشی در این موضوع تلاش مضاعف کند.

سوری گفت: بسیجیان هم در مساجد و محلات باید همت کنند و ارتباط با مساجد و نماز جماعت را ترویج دهند و نسبت به برپایی نماز تلاش کنند.

امام جمعه فراهان افزود: مسئولان هم جزء مردم هستند و در برپایی این فرضیه همت بگمارند.

وی با اشاره به مسئله تروریستی داعش اظهارکرد: داعش یار صهیونیست و دست‌ساز آمریکا است، قریب به صد روز غزه آماج حملات صهیونیست است و داعش بیانیه‌ای نداده و همواره علیه مسلمانان اقدام می‌کند و این موضوع برای جهان اسلام روشن و مبرهن است.

سوری گفت: رژیم کودک‌کش زیر هجمه رسانه‌ای قرار گرفت و آفریقا از او شکایت کرده برای اینکه نگاه برداشته شود به دنبال این است که ایران را درگیر کنند.

امام جمعه فراهان افزود: البته دشمنان در مسئله انتخابات هم به دنبال دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات است اما غافل از اینکه مردم ما هوشیار هستند و با حضور پررنگ مشت آهنی بر دهن یاوه‌گویان خواهند زد.

وی با اشاره به ماجری توقیف نفکش توسط ایران اظهارکرد: این کشتی که متعلق به کشور ایران بوده که توسط آمریکا دزدیده شده بود و ما کشتی را پس گرفتیم و این موضوع که برای آمریکا قابل تحمل نبود مناطقی از یمن را بمباران کرد.

سوری گفت: رژیم صهیونیستی به هر ریشه خشکی دست و پا می‌زنند که خود را نگه‌دارند، این رژیم در حال احتضار و نفس‌های آخر خود را می‌کشد و این نفس‌های مصنوعی برایش فایده ندارد.

امام جمعه فراهان افزود: جبهه مقاومت بر اساس وظیفه دینی از خود دفاع کردند و مطمئنا‌ً انصارالله پاسخ خواهد داد.

وی اظهارکرد: به هر حال آمریکا دامنه جنگ را توسعه می دهد و دامن خودشان را خواهند گرفت، دروان بزن و درو تمام شده است ما از کیان سرزمین خود با جد دفاع می‌کنیم و پیروزی از ‌آن مسلمانان است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار