رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-09 08:30 شماره خبر : 3008 https://diyareaftab.ir/short/4y9KX 0

کتاب مدیریت افکار عمومی در سیره امام علی (ع) به نویسندگی حمید فرج دنیوی در شهرستان ساوه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ رونمایی کتاب مدیریت افکار در سیره علی(ع) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری و شورای شهر با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عصر یکشنبه در محل سالن همایش شهرداری منطقه یک برگزار شد.

در این آیین رونمایی، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی اظهار داشت: اگر سیره، سخن و عمل حضرت علی(ع) را می‌دانستیم در عرصه‌های گوناگون هیچگونه مشکلی نداشتیم. حضرت علی (ع) حافظ ولایت و نبوت است.

امام جمعه ساوه افزود: حضرت علی(ع) شخصیت بارزی دارد که دیگران این شخصیت را ندارند و خداوند در قرآن کریم و در آیات متعدد در این زمینه اشاره نموده است. حضرت علی(ع) خیرخواه مخالفان، هدایت و ارشاد جامعه، صلح و آشتی، اخلاق مداری، نرمش و مدارا در امور را توصیه می‌کردند.

اصغر مظفری نیز در این آیین رونمایی گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی، پرورش و تربیت خواندن از روز‌های اول زندگی و کودکی و در محیط خانه و خانواده شروع می‌گردد و تا آخرین مراحل و عالی‌ترین تحصیلات دانشگاهی ادامه پیدا می‌کند، پدران و مادران باید عادت کتابخوانی را در فرزندان خود بوجود بیاورند و همچنین مربیان تربیتی که نقش مهمی در تربیت دارند به خردسالان و کودکان آموزشی که لازم و کافی می‌باشد بدهند تا آن‌ها را به کتاب خواندن راغب کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اسلام که دینی عالم‌گیر می‌باشد به اندازه لازم در تشویق و ترغیب به امر کتابخوانی و گسترش و توسعه کتابخانه سفارش نموده است.

وی گفت: هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه و کتابخوانی باید بعنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد.

مظفری تصریح کرد: کسانی که برای غذای روان و‌ اندیشه نسبت به تهیه و توزیع کتاب می‌پردازند از پاداش معنوی ارزشمندی در نزد خداوند برخوردار خواهند شد.

وی تأکید کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه‌نویسی کتاب‌ها می‌توانند گرایش افراد را به مطالعه منجر کند و این گونه مسابقات باید از روی اصول و سنجیده برگزار شود که این زمینه‌ساز عده‌ای زیادی از افراد به مطالعه خواهد شد.

مظفری درخاتمه گفت: با توجه به توصیه دانش، علم و تکنولوژی نوین همه افراد باید به مطالعه و دانش روز مبادرت داشته  باشند تا بتوانند نیاز‌های خود را برطرف نمایند.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار