رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-20 20:06 شماره خبر : 2702 https://diyareaftab.ir/short/V5aLl 0
دیار آفتاب گزارش می‌دهد؛

جمهوری اسلامی ایران با انتقام موشکی خود از آمریکا ثابت کرد که در دفاع از تمامیت ارضی و استقلال خودش کوتاه نخواهد آمد و به مقابله با تجاوزات آمریکا می‌پردازد.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ حمله به پایگاه هوایی عین‌الاسد، با نامگذاری عملیات شهید سلیمانی، در بامداد ۱۸ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ ایران با شلیک ده‌ها موشک بالستیک از کرمانشاه به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق آغاز شد.

جمهوری اسلامی ایران این حمله موشکی را پاسخ  اول به حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد دانست که منجر به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش شد.

پایگاه نظامی عین‌الاسد، یکی از ۱۴ پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشور عراق «عین الاسد» نام دارد که بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ توسط نیروی هوایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و در راستای پروژه انتقام سخت از آمریکا مورد هدف قرار گرفت.

 

روز انتقام موشکی ایران از آمریکا

پایگاه نظامی «عین الاسد» یک فرودگاه برای نیرو‌های نظامی است و به واسطه اینکه مسیر اصلی دسترسی نیرو‌های نظامی آمریکا از خارج عراق به داخل عراق و ارتباط با ۱۳ پایگاه نظامی آمریکا در عراق است، بسیار حائز اهمیت است. این پایگاه یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است که در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌ است. 

روز انتقام موشکی ایران از آمریکا

این پایگاه در منطقه اهل سنت‌الانبار، حدود ۱۰۰ مایل(۱۶۰ کیلومتری) غرب بغداد و ۵ مایل(۸ کیلومتری) غرب روستای خان بغدادی قرار دارد. پایگاه عین‌الاسد در اصل قادسیه نام داشت که در پایان ۱۹۹۰ ساخته شد و از سال ۲۰۰۳ در اشغال آمریکایی‌ها قرار گرفت و بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در عراق و مهم‌ترین پایگاه ارتش آمریکا برای ترابری و تأمین سوخت بود.   

روز انتقام موشکی ایران از آمریکا

اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی که به دلیل نقشش در مبارزه با تروریست و بسط قدرت ایران در غرب آسیا شخصیتی ملی محسوب می‌شد، سیزدهم دی‌ماه ۹۸ را به عنوان روزی فراموش نشدنی از دشمنی آمریکا علیه ایران در حافظه تاریخی کشورمان ثبت کرد و درخواست‌ها برای انتقام سخت را به همراه داشت، انتقامی که همواره در اظهارات مقام‌های ایرانی مورد تأکید قرار می‌گرفت و از بیم آن آمریکا همه نیروهایش در منطقه خاورمیانه را به حالت آماده‌باش و در بالاترین سطح هشدار قرار داده بود.

بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته که تیری علیه آمریکا شلیک شود و کشوری مسئولیت آن را بپذیرد، این اظهارات فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار حاجی‌زاده در تشریح جزئیات عملیات «شهید سلیمانی» با رمز مقدس «یازهرا(س)» است که با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی ارتش آمریکا در عراق موسوم به عین‌الاسد را درهم کوبید و گرچه مقام‌های آمریکایی و رسانه‌ها و محافل غربی با اطلاع‌رسانی تدریجی درباره خسارات جانی و مالی و زیرساختی آن سعی داشتند افکار عمومی را درخصوص آن مدیریت کنند اما در عمل رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات این کشور را به عقب‌نشینی واداشت.

تداوم هراس قاتلان آمریکایی بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی

با گذشت چهار سال از شهادت حاج قاسم سلیمانی و عملیات انتقام سخت ایران از آمریکا با ۸۰ کشته و ۲۰۰ نفر زخمی، هراس از انتام همچنان با مقام‌های آمریکایی دخیل در این جنایت همراه است و دولت آمریکا را به صرف هزینه‌های زیاد برای محافظت آن‌ها واداشته است. 

روز انتقام موشکی ایران از آمریکا

 اعتبار ساختگی آمریکا با حمله موشکی عین‌الاسد فرو ریخت

حسین رجبی، کارشناس مسائل سیاسی،  با اشاره به حمله موشکی به عین الاسد گفت:  پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سیلی به دشمن زده شد اما انتقام سخت خون شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش با قوت بیشتری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه حمله به عین‌الاسد، اخراج آمریکا از منطقه را کلید زد افزود: تا اخراج آخرین سرباز آمریکا از منطقه، مقاومت ادامه خواهد داشت، آنچه در عین‌الاسد نابود شد، نه فقط مرکز فرماندهی و هدایت پهپادی آمریکا، بلکه هیمنه و هیبت ساختگی ارتش این کشور بود.

این کارشناس سیاسی اظهارکرد: از نظر فنی و نظامی آمریکا قدرت هیچ عکس‌العملی را در برابر این حمله نداشت و حمله موشکی عین‌الاسد، ارتش آمریکا را که غیر قابل نفوذ و برتر در جهان شناخته شدا بود را درهم شکست.

حقارتی که سپاه برای دشمنان رقم زد آن‌ها را به سمت حماقت برد

محمدجواد یاری، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: عاملی مهمی که باعث شد توطئه کشورهای جهان علیه ایران خنثی گردد و تبدیل به فرصت برای جمهوری اسلامی ایران شود، سپاه پاسداران بود مانند ضربه‌ای بسیار سنگین همچون عملیات عین‌الاسد و شکست آمریکا که در منطقه رقم خورد.

وی بیان کرد: طبیعی است که دشمنان این کینه و دشمنی را نسبت به سپاه پاسداران داشته باشند و تروریستی بودن آن را مطرح کنند هرچند همیشه شاهد استانداردهای دوگانه و احمقانه غرب در رابطه تروریسم بوده‌ایم چراکه آن‌ها از داعش حمایت کردند اما کشوری که داعش را از بین می‌برد تروریستی عنوان می‌کنند.

هدف قراردادن پایگاه عین‌الاسد پاسخ صریح به تجاوزات و جنایات آمریکا بود

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه گفت: ایران پس از ترور شهید سلیمانی، پایگاه عین‌الاسد که جزئی از رده نظامی پنتاگون محسوب می‌شود را هدف قرار داد و تمام تجهیزات موجود در این پایگاه را هدف قرار داد و منهدم کرد و۹۰ نفر از نیروهای آنان در این عملیات کشته شدند.

وی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که توانست هیمنه پوشالی آمریکا را در منطقه سرکوب کند، بیان کرد: هدف قرار دادن پهپاد پیشرفته آمریکا در خلیج فارس و سرنگون کردن این پهپاد، دستگیری ۲۰ نفر از نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه نشانه قدرت ایران است.

با توجه به ناتوانی آمریکا در اداره امور کشور، بحران‌های اجتماعی و دو قطبی شدن جامعه آمریکا، موج نفرت سیاه پوستان نسبت به سفیدپوستان در آمریکا به سمت تقابل اجتماعی پیش رفته است و این کشور که یک قدرت پوشالی است، تاوان سلطه‌گری‌های خودش را خواهد داد، فلذا جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که در دفاع از تمامیت ارضی و استقلال خودش کوتاه نخواهد آمد و به مقابله با تجاوزات آمریکا ادامه خواهد داد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار