رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-01 13:58 شماره خبر : 8146 https://diyareaftab.ir/short/Vbo25 0
استاندار مرکزی:

استاندار مرکزی گفت: در بخش کشاورزی پتانسیل‌های بسیار مهمی وجود دارد که می‌تواند با برنامه‌ریزی تخصصی از بخش صنایع سبقت بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌ائمه صبح امروز در مزرعه نمونه اوقاف در آئین آغاز سال زراعی ۱۴۰۳ گفت: برنامه هفتم توسعه آغاز شده و همانطور که مقام معظم رهبری در بیاناتشان اشاره کردند همه اقشار جامعه چه دولتی چه عمومی باید برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند تا بهترین اتفاقات برای مردم کشور رخ دهد.

وی بیان کرد: رشد اقتصادی عوامل و علل بسیاری دارد که با همکاری و هماهنگی با تکیه بر قانون و برنامه هفتم به میزان تولید در کشور به رشد هشت درصدی برسیم، لذا رهبر انقلاب اسلامی در حوزه دانش‌بنیان تاکید بسیاری داشته‌اند که باید بهره‌وری افزایش پیدا کند تا رشد اقتصادی صعودی شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: بهره‌وری را باید افزایش دهیم و به رشد اقتصادی کمک کنیم، لذا بیش از نصف کارخانه‌ها و صنایع کشور در حالت نیمه تعطیل هستند و از تمام پتانسیل‌های کارخانه‌ها استفاده نمی‌شود و این موضوع باعث شده رشد اقتصادی کشور ضعیف شود.

مخلص‌ائمه در خصوص رشد اقتصادی در حوزه کشاورزی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی دچار چالش‌های جدی نیز هستیم، لذا سالانه باید ارزش و رشد بخش کشاورزی به ۵ و نیم درصد برسد تا واردات محصولات کشاورزی به کشور صفر شود.

وی در خصوص مهم بودن حوزه کشاورزی در کشور افزود: در بخش کشاورزی پتانسیل‌های بسیار مهمی وجود دارد که می‌تواند با برنامه‌ریزی تخصصی از بخش صنایع سبقت بگیرد، لذا با بهره‌برداری صحیح و کاربردی رشد اقتصادی را در بخش کشاورزی به بیش از ۵ نیم درصد رساند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: رکورد تاریخی گندم در استان مرکزی امید بخش است، لذا در تولید گندم به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و هیچ احتیاجی به واردات گندم نداریم، در سال ۱۴۰۰ به بعد رشد فوق‌العاده چشم‌گیری در بخش کشاورزی داشته‌ایم که یک رکورد خوب بوده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار