رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
کارشناس مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب:

کارشناس مسائل مذهبی گفت: ماه ربیع‌الاول همان‌گونه که از اسم آن پیداست، بهار ماه‌ها است، به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن پیدا است.

سید احمد میر مهدی در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ اظهار کرد: ماه ربیع‌الاول همان‌گونه که از اسم آن پیداست بهار ماه‌ها است به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن پیدا است، در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است، زیرا میلاد رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در این ماه است.

وی بیان کرد: می‌توان ادعا کرد از اول آفرینش زمین، رحمتی مانند آن به خود ندیده است چرا که داناترین مخلوقات خداوند و برترین آنها و نزدیک‌ترین آنها به خداوند و محبوب‌ترین آنها نزد او است، این روز نیز برتر از سایر روزهاست و گویا روزی است که کامل‌ترین هدیه‌ها، بزرگ‌ترین بخشش‌ها، رحمت‌ها، برترین برکت‌ها، زیباترین نورها و مخفی‌ترین اسرار در آن پی‌ریزی شده است.

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: آغاز ماه ربیع‌الاول، ماه جشن و سرور اهل‌بیت(ع) است، وقایع فرخنده و مهمی مانند حادثه تاریخی لیله‌المبیت، هجرت حضرت محمد(ص) از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم(ص) و امامت امام جعفر صادق علیه السلام، سال‌روز ازدواج حضرت محمد(ص) با حضرت خدیجه(ع) و آغاز امامت و ولادت حضرت مهدی(عج) است.

میر مهدی افزود: یکی از اعمال اول ماه ربیع‌الاول روزه مستحبی گرفتن است و به‌خصوص از اعمال اول این ماه فرخنده، خواندن نماز اول ماه، دعا و صدقه دادن است.

وی در پایان تصریح کرد: خواندن نماز مستحبی به این صورت است که بعد از خواندن سوره حمد، ۳۰ مرتبه سوره توحید در رکعت اول و در رکعت دوم بعد از سوره حمد ۳۰ مرتبه سوره‌ «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ فِی لَیْلَهِ اَلْقَدْرِ» و صدقه دادن در این ماه تأکید شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار