رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-18 04:50 شماره خبر : 7834 https://diyareaftab.ir/short/V10rP 0
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان مرکزی:

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان مرکزی گفت: ماه ربیع‌الاول ماه شکرگزاری برای تمام نعمت‌های خداوند و دعا برای افزایش هرچه بیشتر برکات الهی در زندگی است.

هادی خلیلی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ پیرامون حلول ماه ربیع‌الاول گفت: سومین ماه از ماه‌های قمری که بعد از ماه صفر شروع می‌شود، ربیع‌الاول نام دارد.

وی افزود: در این ماه، یک واعقه تاریخی مهم به‌نام شب «لیله‌المبیت» قرار دارد و اینگونه است که در سال سیزدهم بعثت، پیامبر اکرم (ص) از مکه به منظور هجرت به مدینه خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید، از طرفی، امیرالمؤمنین علی (ع) با فداکاری و شجاعت، در بستر پیامبر (ص) خوابید تا دشمنان را فریب دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان مرکزی به اعمال ماه ربیع‌الاول اشاره کرد و بیان کرد: در این ماه، روزه‌داری از فضیلت‌های زیادی برخوردار است که به‌منظور شکرگزاری در برابر خداوند متعال به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) مطرح شده است و از سوی دیگر، روزه‌داری به‌عنوان نوعی شکرگزاری از سوی بندگان به درگاه پروردگار تلقی شده و همواره مورد تأکید بزرگان و ائمه معصومین (ع) است.

خلیلی به اهمیت کمک به محرومان در ماه ربیع‌الاول تأکید کرد و عنوان کرد: کمک به نیازمندان و توزیع بسته‌های غذایی در چارچوب کمک‌های مومنانه در این ماه توصیه شده است که ادامه این روند، باعت مشارکت‌ و همکاری‌ مردم در راستای یاری رساندن به نیازمندان به‌عنوان کارهای خیر در دنیا و آخرت است.

وی با تأکید بر آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) به دلیل ظلم و سرکوبگری حکومت عباسی و نگرانی آنان از ارتباط امام با مردم، همواره از جامعه دور نگه داشته می‌شدند تا نتوانند اسلام ناب محمدی را معرفی و پیاده‌سازی کنند، اما ایشان از طریق وکلای خود ارتباط خود را با شیعیان و دوستدارانشان حفظ می‌کردند، که این ارتباط دور، زمینه‌ساز آشنایی مردم با ولایت امام زمان (عج) در دوران غیبت بود.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی خاطرنشان کرد: ماه ربیع‌الاول ماه شکرگزاری برای تمام نعمت‌های خداوند و دعا برای افزایش هرچه بیشتر برکات الهی در زندگی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار