رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت

به گزارش«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ به مناسبت وفات مادر علمدار کربلا، حضرت‌ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه به همراه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه با همسر شهید گرانقدر کرامت سعیدی دیدار و گفتگو کرد و از صبر و شکیبایی‌ایشان تقدیر کرد.

در این دیدار، الیاسی به نقش مادران و همسران شهدا در هشت سال دفاع مقدس اشاره نمودند و مادران و همسران شهدا را تجلی ولایت‌مداری حضرت‌ ام‌البنین دانستند.

شهید معظم کرامت سعیدی در پانزدهمین روز از بهمن‌ماه سال ۱۳۳۲ در روستای کردخورد علیا از توابع شهرستان ساوه در خانواده‌ای متدین و مذهبی به دنیا آمد. زندگی‌اش سراسر تلخی و شیرینی بود. او در همان سال‌های کودکی در محضر پدر و مادرش زندگی کرد و از آن‌ها درس زندگی و بندگی خداوند را فرا گرفت.

هفت ساله بود که مادرش را از دست داد و به علت فقر و تنگدستی خانواده در کنار پدر به کار کشاورزی مشغول شد. مرگ مادر تأثیری منفی بر روی گذاشت و تا مدت‌ها در غم از دست دادن مادرش زندگی کرد و سعی داشت تا روز‌ها بر سر مزارش برود و با خواندن فاتحه دلش را آرام کند. کم‌کم به زندگی عادی برگشت و توانست با کمک به پدر در امور کشاورزی غم مرگ مادر را فراموش کرد. زمان ازدواجش که رسید پدر سور و سات عروسی را مهیا کرد تا او با همسری مؤمنه ازدواج کند و در زیر سایه‌ی اسلام زندگی مشترکش را ادامه دهد. او هنگام شهادت هفت فرزند داشت.

در سال ۱۳۵۲ به خدمت سربازی اعزام گردید و پس از پایان سربازی در سال ۱۳۵۴ به هم‌رزمان ژاندارمری پیوست و مسئولیت خطیر امنیت و سلامت جامعه اسلامی عهده‌دار گردید. از سال ۱۳۶۶ به منطقه گازی کنارک چابهار اعزام گردید و پس از ۲۶ سال خدمت صادقانه در بیست و یکم اسفندماه سال ۱۳۷۷ در نیروگاه گازی کنارک از توابع شهرستان چابهار در حین گشت زنی توسط اشرار مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان به جان آفرین تسلیم نمود. 

1402-10-07 08:29 شماره خبر : 2394 https://diyareaftab.ir/short/en0JZ 0
نظرات