رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-04 17:57 شماره خبر : 1038 https://diyareaftab.ir/short/NKMAe 0
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاپیتولاسیون یک نوع آپارتاید پیچیده بود، گفت: حضرت امام(ره) در مقابل لایحه ننگین کاپیتولاسیون و جنایات آمریکا و رژیم پهلوی خروشید.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ در خصوص جنایات آمریکا و پهلوی در خصوص لایحه ننگین کاپیتولاسیون، گفت: کاپیتولاسیون یک نوع آپارتاید پیچیده بود که امام(ره) با درایت اجازه نداد این آپارتاید در کشور شکل بگیرد یعنی آنکه آمریکایی‌ها یک موجودات برتر و ایرانی‌ها موجودات درجه دو و سه یا ۱۰ باشند، این ماهیت کاپیتولاسیون است یعنی یک نوع آپارتاید است.

سلیمی با اشاره به اینکه امام(ره) با زیرکی و تیزبینی این توطئه شوم را خنثی کرد و با خروش مردانه خود اجازه نداد کاپیتولاسیون در ایران شکل بگیرد، افزود: عجیب این است که رژیم پهلوی به جای حمایت از خروش مردانه امام علیه این اقدام ضد انسانی، نه تنها حمایت نکرد، بلکه در مقابله با این مرد الهی برخاستند و با او رفتارهای عجیبی انجام دادند.
وی ادامه داد: امروز هم البته ما همین کاپیتولاسیون را داریم می‌بینیم، الان صهیونیست‌ها نسل‌کشی بی‌حد و اندازه‌ای را در غزه انجام می‌دهند و به صراحت اعلام می‌کنند که کودکان فلسطینی انسان نیستند و این‌ها دنباله همان تفکر هستند و این تفکر، تفکر خطرناکی است که انسان‌ها را به چند دسته تقسیم می‌کنند.

وی ادامه داد: البته ریشه در تفکر اومانیسم غربی دارد و غربی‌ها متأسفانه نگاهشون به انسان‌ها این گونه است. امام اجازه نداد این توطئه شوم در کشور شکل بگیرد البته پهلوی‌ها هم ابزار آمریکایی‌ها بودند و جز بله قربانگویی در مقابل رفتار شنیع غربی‌ها اقدامی انجام ندادند و به دنبال امام این ملت قهرمان ایران بود که خروشید و هم کاپیتولاسیون را و هم طرفداران آن را به دریا ریختند.
انتهای پیام/

کاپیتولاسیون یک نوع آپارتاید پیچیده بود
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار