رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر حوزه علمیه مهدیه خنداب:

مدیر حوزه علمیه مهدیه خنداب، گفت: دفاع‌مقدس جمهوری اسلامی ایران، نماد استقامت و سمبل پیروزی است، که از پیچیده‌ترین عرصه رقابت‌های جهانی به شمار می‌رود.

به گزراش «دیار آفتاب»؛ سوسن گودرزی، مدیر حوزه علمیه مهدیه خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب ضمن گرامی‌داشت هفته‌دفاع مقدس، گفت: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا؛ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبّهِم یُرزَقونَ» شهدا زنده هستند و نزد پروردگار روزی می‌خورند.

وی، در ادامه بیان کرد: در تقویم کشور، از ۳۱ شهریور ماه تا ۶ مهر ماه به عنوان هفته دفاع‌مقدس نامگذاری شده است.

مدیر حوزه علمیه مهدیه خنداب، افزود: دفاع‌مقدس جمهوری اسلامی ایران، اسلامی را احیا کرد که در گذر زمان همواره مورد بی‌مهرهای ظلمت پیشگان واقع شده بود و به جای حق و حقیقت، کفر و ضلالت حکمرانی می‌کرد، یکباره از ظلمت رهایی یافتند و با حرکتی انقلابی، اسلام انقلابی و اصیل تبلوّر دوباره یافت.

گودرزی، اظهار کرد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، تنها جنگ دو کشور نبود، بلکه جنگ بین ابرقدرت‌های دنیا با ایران بود و اگر از این جنگ به عنوان حماسه‌ای بزرگ و دفاع‌مقدس یاد می‌شود، به این دلیل است که فرزندان رشید ایران اسلامی با بضاعتی ناچیز در مقابل افرادی بودند که از ادوات جنگی بسیاری برخوردار بودند.

وی، بیان کرد: دفاع‌مقدس جمهوری اسلامی ایران، نماد استقامت و سمبل پیروزی است که از پیچیده‌ترین عرصه رقابت‌های جهانی به شمار می‌رود.

مدیر حوزه علمیه مهدیه خنداب، گفت: یکی از ثمرات بزرگ دفاع‌مقدس، فرهنگ سازی است؛ رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع خود قرار داده است.

گودرزی، افزود: دفاع‌مقدس زمینه‌ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد.

وی، در خصوص بیان مقام معظم رهبری درباره ارزش‌های دفاع‌مقدس، بیان کرد: «این هشت سال، مظهری از بهترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آن‌ها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد. دفاع‌مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری، آرمان خواهی، ایثار، از خودگذشتگی، ایستادگی، پایداری، مقاومت، تدبیر و حکمت است.»

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار