رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-06 04:22 شماره خبر : 8396 https://diyareaftab.ir/short/VwnWK 0
مادر شهید سید «محمود مقدسی»:

مادر شهید سید محمود مقدسی گفت: شهید والامقام محمود مقدسی در جلسات قرائت قرآن و مراسم عزاداری ماه محرم نیز حضوری فعال و مستمر داشت.

مادر شهید سید محمود مقدسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: شهید سید محمود مقدسی در ۱۸ خردادماه سال ۱۳۵۱ به دنیا آمد.

وی ادامه داد: سید محمود فرزند سوم خانواده بود و علاقه شدیدی به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) داشت. آرزو داشت تا با درس و تحصیل به اهداف خود برسد.

وی افزود: شهید علاقه زیادی به قرآن داشت به همین خاطر شب‌های جمعه، جلسه قرآن برگزار می‌کردند و در جلسات قرائت قرآن حضوری فعال داشت و در مراسم عزاداری ماه محرم حضوری فعال و مستمر داشت.

مادر شهید بیان کرد: به دلیل اینکه علاقه زیادی به کارهای فنی داشت وارد هنرستان شد. با دوستان خود در پایگاه مقاومت بسیج همکاری داشت و آماده حضور در جبهه‌ها شد. تا برای ادای دین از پشت میز هنرستان به سمت جبهه اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: سید محمود سال ۶۶ زمانی که به مرخصی آمده بود چهره شهید بسیار نورانی به نظر می‌آمد و گویی که یک دفعه بزرگ شده بود.

مادر شهید در رابطه با نحوه شهادت شهید اظهار کرد: هنگامی که ناهار خود را خورده بود، برای سوال کردن از پسرعمویش درباره نحوه پایان ماموریت به بیرون از سنگر رفته بود که خمپاره‌ای در نزدیکی شهید برخورد می‌کند که همان جا به شهادت می‌رسد. در آن زمان حتی به بردار شهید اطلاع می‌دهند که سید محمود مجروح شده است اما سید محمود جابه جا همان لحظه شهید شده بود.

وی عنوان کرد: سید محمود به ما گفته بود: «باید در راه مبارزه حق علیه باطل شرکت کنم و آنچه را که دارم در طبق اخلاص نهاده، تقدیم ایزد منان کنم و آنچه را که امام حسین (علیه‌السلام) و یارانش و تمام رزمندگان صدر اسلام پروانه‌وار دور آن می‌گشتند، من هم آن را بازیابم». یعنی شهادت را آرزوی هر رزمنده است.

مادر شهید در پایان تصریح کرد: شهید سید محمود مقدسی در ۱۶ تیر ماه ۱۳۶۷ در حالی که تنها شانزده سال داشت به شهادت رسید. پیکر شهید سید محمود مقدسی در گلزار شهدای اراک به خاک سپرده شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار