رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-09-14 13:58 شماره خبر : 1903 https://diyareaftab.ir/short/VJqq9 0
رئیس آموزش و پرورش ساوه :

رئیس آموزش و پرورش ساوه گفت: فضای مجازی ارزش‌گذاری واقعی را از بین می‌برد، ولی خواندن قرآن به انسان‌ها ارزش می‌دهد و به حفظ ارزش‌ها کمک می‌کند.

به گزارش «دیارآفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ اصغر قراخانلو در برنامه محفل انس با قرآن کریم که امروز در امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه برگزار شد، اظهار کرد: انس با قرآن، تدبر و تفکر در آیات آن و به کار بستن آن در زندگی فردی و اجتماعی از اصولی‌ترین کارهاست.

وی با اشاره به آیه ۲۰۴ سوره اعراف بیان کرد: شنیدن قرآن عبادتی است که نه تنها بدون زحمت است بلکه انسان را سرشار از نشاط و آرامش روحی می‌نماید. استماع و سکوت هنگام خواندن قرآن ثواب بسیاری دارد که نباید از آن محروم ماند.

قراخانلو گفت: فضای مجازی ارزش‌گذاری واقعی را از بین می‌برد و باعث می‌شود انسان ارزش‌های خود را فراموش کرده و به داشته‌های دیگران فکر کند ولی خواندن قرآن به انسان‌ها ارزش می‌دهد و به حفظ ارزش‌ها کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از دروغ‌ها و شایعات توسط دشمن در فضای مجازی منتشر می‌شود و عده‌ای نیز آن‌ها را می‌پذیرند و باور می‌کنند و گاهی این فضا موجب تضعیف عفت و پاکدامنی می‌شود.

وی در خصوص رعایت حجاب خاطر نشان کرد: تاریخچه حجاب در ایران از گذشته تا کنون، نشان از آن است که حجاب برای زن ایرانی افتخار بوده، و با پوشش اختیاری آن برای خود ارزش به وجود آورده است و با توجه به عقبه تاریخی که ما داریم ما را مجاب به آن می‌کند که در حفظ این فرهنگ تاریخی خود در پوشش مناسب کوشا باشیم.

رئیس آموزش و پرورش ساوه گفت: در قرآن اسرار آفرینش زیادی نهفته است و اشنایی با قران، راه و رسم زندگی را به ما نشان می‌دهد، دانش ما را زیاد می‌کند و پاداش نیکو دارد.

وی افزود: فصل جوانی که انسان به دنبال صرف سلایق و عشق و توانمندی‌های خود در بهترین راه است و همواره به دنبال پیدا نمودن بهترین رفیق و مونس می‌باشد، قرآن بهترین دوست و مونس است.

گفتنی است، در این محفل نورانی علاوه بر قرائت قرآن کریم توسط قاریان برجسته، گرو‌های مولودی خوانی هم به اجرای برنامه پرداختند.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار