رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-20 04:06 شماره خبر : 7862 https://diyareaftab.ir/short/VMzrY 0
معضل جدی در پی آغار بازگشایی مدارس؛

یکی از والدین دانش‌آموزان اراکی گفت: مشکل دریافت سرویس مدارس در شهر اراک، باعث سردرگمی خانواده‌ها شده است و هیچ ارگان و اداره‌ای حاضر به پاسخگویی در جهت رفاه حال خانواده‌ها برای دریافت سرویس مدارس نیست.

هادی بیات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص مشکلات ناشی از ثبت‌نام سرویس رفت و برگشت دانش‌آموزان گفت: خانواده‌ها هر سال برای ثبت‌نام سرویس مدرسه فرزندانشان دچار مشکل عدم هماهنگی رانندگان و مدرسه می‌شوند.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته برای ثبت‌نام سرویس رفت و آمد فرزندم به مدرسه مراجعه کردم و گفتند که باید پیش‌ثبت‌نام صورت گیرد، اما با فرارسیدن ماه مهر، مدرسه اعلام کرد که سرویس در اختیار ندارد.

ولی دانش‌آموز اراکی بیان کرد: بعد از اعتراض به مدرسه در خصوص عدم تخصیص سرویس به دانش‌آموزان گفتند که برای دریافت سرویس رفت و آمد مدرسه باید با شرکت‌های مربوطه هماهنگ کرد.

بیات عنوان کرد: بعد از مراجعه به شرکت سرویس مدارس، اعلام کردند که مبلغ مورد نظر را زودتر پرداخت کنید تا سرویس مدرسه به شما اختصاص یابد، اما مشکل آن جا بود که هیچ رسید و قراردادی منوط به دریافت سرویس دانش‌آموزان تحویل والدین نمی‌شد.

وی اظهار کرد: طی برنامه‌ای توسط صدا و سیمای استان، موضوع مشکل نابسامانی سرویس مدارس در شهر راک را مطرح کردم که متاسفانه نه تنها پی‌گیری‌های لازم نشد، بلکه اداره آموزش و پرورش اراک بیان کرد که این موضوع فقط مشکل یکی از والدین است و دیگر خانواده‌ها این مشکل را ندارند و همچنین شهرداری هم هیچ مسئولیتی را بر عهده نگرفت.

ولی دانش‌آموز اراکی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت مدتی از این موضوع، ادارات مربوطه به خانواده‌ها گفتند که برای ثبت سرویس مدارس به سامانه راه‌اندازی شده «سپند» مراجعه کنند، اما در دوماه گذشته، بعد از مراجعه به این سامانه و ثبت درخواست، هیچ پاسخی برای اخذ سرویس مدارس به والدین داده نشد.

بیات تصریح کرد: سپس با شماره مدرسه تماس گرفتند و گفتند که سامانه کار نمی‌کند و برای دریافت سرویس مدرسه تلفنی اعلام کنید و برای این کار باید زودتر از شروع سال تحصیلی بخشی از پول سرویس مدرسه را پرداخت کنید و دو فقره چک ضمانت برای پرداخت باقی پول تا پایان ماه اسفند تحویل دهید که این موضوع هم بدون رسید و قرارداد بود.

وی بیان کرد: با مراجعه به مدرسه خواستار پیگیری موضوع شدیم اما قبول نکردند و عنوان کردیم که اگر مسئولیت نمی‌پذیرید پس چرا از شماره مستقیم مدرسه تماس می‌گیرند که گفتند برای تسهیل و همکاری با شرکت‌های سرویس مدارس، تماس‌ها از مدرسه گرفته می‌شود.

ولی دانش‌آموز اراکی عنوان کرد: هیچ ارگان و اداره‌ای حاضر به پاسخگویی در جهت رفاه حال خانواده‌ها برای دریافت سرویس مدارس نیستند و این مشکل باعث سردرگمی خانواده‌های اراکی شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار