رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-29 14:54 شماره خبر : 2851 https://diyareaftab.ir/short/4ORgZ 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: حمله موشکی سپاه علاوه بر انتقام سخت در عین حال یک پیام هشدار‌آمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اظهار کرد: یکی از سنت‌های مهم و اساسی حضرت علی(ع) مسأله اقامه نماز بود، نماز مهمترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند متعال شود عبادت‌های دیگر هم قبول می‌شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی‌شود.

امام جمعه ساوه به یکی از تذکرات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه، اشاره کرده و افزود: یکی از سنت‌های بزرگ پیامبر(ص) مبارزه با اسراف بود، اسراف یکی از نمونه‌های آشکار حرکت‌های نابخردانه است و عقل و وحی در کاربرد امکانات در زمینه‌های مورد نیاز تأکید دارد و دور ریختن، و هدر دادن و از بین بردن مواد لازم قابل استفاده را محکوم و ناپسند می‌داند.

وی افزود: اسراف همیشه و همه جا بر پیکر اخلاق و اقتصاد و سلامتی فرد و جامعه ضربه وارد می‌کند. اما در شرایط کنونی جامعه اسلامی ما که فشاراستکبار غرب برای تحمیل و تشدید فقر بر امت اسلام، هرچه بیشتر شده است، اسراف گناهی کوچک نیست.

حجت‌الاسلام رحیمی به وضعیت اسفناک آب و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، گاز و برق اشاره کرده و افزود: جنگ فردا، جنگ آب است و باید در مصرف آب تدبیر کنیم. امروزه بزرگترین گناه و معصیت هدر دادن آب است. منظور از صرفه‌جویی یعنی اسراف نکنید و آب را هدر ندهید و امروز به خاطر دینمان و استقلال مملکتمان، مصرف آب کشاورزی را مدرنیته کنیم زیرا امروز بزرگترین جهاد مسئولین راجع به همین قضیه است که  بنشینید موانع را از راه بردارید تا کشاورزی عاقلانه و عالمانه داشته باشیم.

خطیب جمعه ساوه به عملیات موشکی سپاه سرافراز اشاره کرده و بیان کرد: دوشنبه شب گذشته مقر‌های تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته و منهدم گردید و به گفته مقامات سپاه این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و تا آخرین نفر آن‌ها مورد ضربه قرار خواهند گرفت.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: سپاه پاسدارن به نمایندگی از مردم ایران با این اقدام خود ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی، اهداف مهم دیگری را نیز محقق نموده است.

وی ادامه داد: شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عملیات ضد تروریستی موفق، حمله به مقر‌های تروریستی داعش و موساد به طور کاملاً همزمان باشد که در واقع ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملاً رژیم صهیونیستی را همردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید. در عین حال توانایی بالای کشورمان در انتخاب و هدف قرار دادن دقیق چند مقر تروریستی در دو کشور مجزا یکی از ویژگی‌های این عملیات به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: در این حملات برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده گردیدو مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت در حالی که اگر از کرمانشاه و یا آذربایجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود اما انتخاب این برد کاملاً حساب‌شده و معنادار می‌باشد وقتی بدانیم حداقل برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسراییل تقریباً معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر می‌باشد.

امام جمعه ساوه تأکید کرد: این عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های در عین حال یک پیام هشدار‌آمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این عملیات ثابت کرد که هیچ جای امنی در منطقه برای تروریست‌ها وجود ندارد و آن‌ها در صورت انجام هر اقدام کور تروریستی بایستی منتظر موشک‌های دقیق ایرانی باشند که آن‌ها را به دام انداخته و به سزای اعمالشان خواهد رساند.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: در بحبوحه حوادث جاری در منطقه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین تا بمباران یمن توسط آمریکا و انگلیس؛ این عملیات در راستای بازدارندگی از هر گونه فکر مخرب برای صدمه زدن به منافع ایران نیز تعریف می‌گردد و این حملات موشکی در عین حال هشداری سخت بود به کسانی‌که در منطقه خود را در راستای منافع رژیم صهیونیستی و جاسوسی برای آن رژیم و اقدام علیه ایران قرار داده‌اند.

امام جمعه ساوه در پایان خطاب به تروریستها گفت: مزدوری برای اسراییل علیه ایران به قیمت جانتان تمام خواهد شد، این امر شاید دیر و زود داشته باشد اما هرگز سوخت و سوز ندارد. سرنوشت مزدور نامدار صهیونیسم پیشرو دیزایی، شاهد مثال این واقعیت محتوم است.

انتهای خبر 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار