رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-24 13:03 شماره خبر : 8836 https://diyareaftab.ir/short/VWR8n 0
رئیس هیات ورزش توان‌یاب استان مرکزی خبر داد:

رئیس هیات ورزش جانبازان و توان‌یاب استان مرکزی گفت: در حدود ۱۴ ورزشکار از استان مرکزی در اردوهای تیم‌های ملی حضور دارند همچنین \نج بازیکن از استان مرکزی در خارج از کشور نیز مشغول فعالیت هستند.

ابراهیم نصیری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با برنامه‌های پیشروی هیات ورزش جانبازان و معلولان استان مرکزی گفت: امسال به دلیل اینکه سال آینده مسابقات جوانان آسیایی در شهر تاشکند ازبکستان را پیشرو داریم، یک جشنواره‌ای در تهران برگزار می‌شود که در آن استعدادیابی انجام می‌شود. 

وی افزود: استان مرکزی نیز ۹ ورزشکار را به این جشنواره اعزام کرده که اکنون این مسابقات در رشته‌های مختلف در حال برگزاری است. هدف از برگزاری جشنواره این است که استعدادها را شناسایی و در رشته‌های مختلف تزریق و تا برای مسابقات پاراآسیایی تاشکند که سال آینده برگزار می‌شود به آمادگی کامل برسند.

رئیس هیات ورزش جانبازان و توان‌یاب استان مرکزی بیان کرد: به استان‌ها ابلاغ شده که به طبع خود استان‌ها برنامه‌ها و مسابقاتی را در نظر داشته باشند که یکی از برنامه‌هایی که هیات ورزش جانبازان و توان‌یاب استان در نظر دارد پنج شنبه یک جشنواره‌ در سالن جانبازان و معلولان برگزار می‌شود.

نصیری خاطرنشان کرد: ورزشکاران استان مرکزی در اردوهای تیم‌های ملی مانند بسکتبال با ویلچر و فوتبال ۷ نفره حضور دارند. کار فرهنگی که برای ورزشکاران جامعه معلولان و توان‌یاب انجام شده بازدید از نمایشگاه عبرت به همراه مسئولان اداره‌کل و هیات‌های ورزشی است که در این برنامه شرکت خواهند کرد.  

وی عنوان کرد: فدراسیون جانبازان و توان‌یاب اعلام کرده که امسال جشنواره در تهران برگزار خواهد شد و هر استان هر تعداد نفراتی زیر ۲۰ سال دارد اعزام خواهد کرد که استان مرکزی هم در قست خواهران و هم برادران ورزشکارانی را اعزام خواهد کرد.  

رئیس هیات ورزش جانبازان و توان‌یاب استان مرکزی اظهار کرد: دو نفر از مربیان خوب استان ما به نام بهروز سلطانی در رشته بسکتبال با ویلچر و علیرضا کمیجانی در رشته شنا به اردوی تیم ملی در تهران دعوت شده‌اند.  

نصیری در رابطه با تعداد ورزشکاران جانبازان و توان‌یاب استان مرکزی گفت: امسال طبق آمارهایی موجود تعداد ۲۵۰ ورزشکار جانباز و توان‌یاب بیمه شده در استان مرکزی وجود دارد. در حدود ۱۴ ورزشکار از استان مرکزی در اردوهای تیم‌های ملی حضور دارند همچنین ۵ بازیکن از استان مرکزی در خارج از کشور نیز مشغول هستند.

وی در رابطه با تعداد ورزشکاران استان مرکزی در رشته‌های مختلف ورزشی افزود: سه ورزشکار جوان در رشته بسکتبال با ویلچر، سه ورزشکار در رشته شنا، سه ورزشکار خواهر در رشته دومیدانی، یک ورزشکار خواهر در تیرکمان، دومیدانی و والیبال حضور دارند.

رئیس هیات ورزش جانبازان و توان‌یاب استان مرکزی در رابطه با خواسته‌های ورزشکار جانبازان و توان‌یاب تصریح کرد: با توجه به شرایطی خاصی که دارند به ابزارهای تخصصی مانند ویلچر، عصا و صندلی پرتاب نیاز دارند. از مسئولان نیز درخواست داریم با توجه به بیشترین کسب مدال توسط ورزشکاران جانباز و توان‌یاب در سطح جهانی و پارالمپیک توجه ویژه‌ای همانند ورزشکاران دیگر داشته باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار