رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-06 15:36 شماره خبر : 2966 https://diyareaftab.ir/short/V9k0K 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات تعیین‌کننده‌ی امنیت ملی است و اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، کشور در امنیت باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به میلاد پربرکت‌ امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: وجود نازنین حضرت علی(ع) در خطبه ۹۹ نهج البلاغه می‌فرماید: مهمترین و بزرگترین مانعی که بر سر راه انسان سالک قرار دارد، تعلق به دنیاست تا دل غبارروبی نشود و مانع برطرف نگردد، خورشید کمال نمی‌تابد.

وی گفت: آنچه که هم‌ امیرالمؤمنین(ع) و هم قرآن کریم به طور مکرر یادآوری می‌کنند پرهیز از دنیاست؛ زیرا ما هر چه فریب و نیرنگ بود از دنیا خورده‌ایم و هر خطری که دامن گیرمان شده از تعلق به دنیا بوده است و هر کس آبروی خود را از دست داده بر اثر دنیازدگی بوده است.


امام جمعه ساوه افزود: باید در این ماه رجب با حمایت از اعتکاف و با کار‌های خیر چشم و گوش خود را باز کنیم زیرا اگر مواظب دست و پا و گوشمان باشیم می‌توانیم حقایق را ببینیم.


حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: برای اهمیت اعتکاف همین بس که خداوند پیامبر اولوالعزم خود حضرت ابراهیم را مامور می‌کند مسجد و خانه خدا را برای معتکفین آماده کند، مهمترین راه برای عبادت همان خلوت و پرهیز از کثرت است زیرا هرچه انسان از کثرت فاصله داشته باشد در عبادت کامیاب‌تر است و اعتکاف هم از همین جهت محترم و معتبر است.

حجت‌الاسلام رحیمی به مسأله مهم انتخابات اشاره کرده و عنوان کرد: طبق فرمایش امامین انقلاب و دلسوزان دینی و سیاسی نظام و آموزه‌های دینی مردم در جامعه اصل وستون سیاسی جامعه هستند و لذا باید دولتمردان در خدمت مردم  ولایت‌مدار باشند.

وی گفت: مردم ما باید بدانند که حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف، تعیین‌کننده‌ی امنیت ملی است و اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، کشور در امنیت باقی خواهد ماند.

حجت‌الاسلام رحیمی یادآورشد: وقتی دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی از هر عمل سختی اجتناب می‌کنند، به‌خاطر حضور مردم بوده است که نتوانسته‌اند تعرض کنند.

وی گفت: دشمنان به‌ خاطر حضور مردم بوده است که نتوانسته‌اند تعرّض کنند و آنچه سایه‌ی جنگ را، سایه‌ی تعرّض دشمن را در طول این سال‌های متمادی از سر این کشور رفع کرده، حضور مردم بوده است.

وی گفت: روشن است که مشارکت مردم در صحنه و در عرصه‌های مختلف به ویژه لیلة‌القدر انتخابات و تعیین سرنوشت کشور، مجرای اعمال حاکمیت حق و یک وظیفه شرعی و الهی و ملی است.

امام جمعه ساوه افزود: مشارکت مردم در انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست، مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکاء حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، مهم‌ترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار