رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-25 09:24 شماره خبر : 2765 https://diyareaftab.ir/short/4x9Q6 0
استاندار مرکزی:

استاندار مرکزی گفت: مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت و پیشرفت کشور است و مسئولان باید برای برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری با تمام توان تلاش کنند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ فرزاد مخلص الائمه در همایش بصیرتی فرماندهان و کارمندان بسیجی که شامگاه یکشنبه در فرمانداری شهرستان ساوه برگزارشد، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی شهر ساوه بسیار رونق گرفته است و سرآمد در بین دیگر شهر‌ها است زیرا نوآوری و حمایت بین اقشار مردم بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته گفت: ۴۴ سال است که در شرایط حساس کنونی قرار داریم و البته شرایط امسال بسیار حساس است و توفیقات و یارگیری‌هایی که جریان منافق از میان جوانان و دانشجویان انجام دادند و یک جنگ ترکیبی همه جانبه را بوجود آوردند و الحمدلله که موفق نبودند و اینجا ثابت شد که مهمترین کاری که امام کرد برپایی جمهوری اسلامی بود که اهمیتش بسیار بالاتر از نظامات شاهنشاهی است.

مخلص الائمه ادامه داد: ویژگی منحصر به فرد نظام پهلوی این بود که این نظام، تنها نظام کودتایی تاریخ شاهنشاهی کشور بود و کودتا این نظام را به قدرت رساند ولی با وجود پیشینه قدرتمند و سابقه طولانی‌اش ماندگار نشد.

وی یادآور شد: در اغتشاشات سال گذشته همه منافقین نظام پشت میز جمع شده و اتحاد بی‌سابقه و بسیار قدرتمند را در کنار هم داشتند ولی وقتی جریان جدی شد و قرار شد جایگزینی برای جمهوری اسلامی پیدا کنند، در مدت خیلی کوتاهی تمامی ترفند‌های آنان از بین رفت و این مسأله نشان از سازماندهی جریان پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار مرکزی گفت: ساز و کاری که امام(ره) در برپایی جمهوری اسلامی چیدند به این شکل بود که حضرت امام(ره) که برای هر بن بستی راه حلی در نظر گرفته‌اند و تمام اقدامات لازم برای پویایی و ماندگاری جمهوری اسلامی توسط امام(ره) چیده شده است.

وی افزود: اکنون در میانه دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم یعنی چهل‌واره دوم انقلاب را شروع کرده‌ایم در حالیکه بسیاری از انقلاب‌های مهم جهان از دهه سوم خود عبور نکردند یا بخش زیادی از توان خود را از دست دادند و این موضوع به علت نوع رهبری امام(ره)، حضور مردم، رهبری آیت الله خامنه‌ای، دفاع مقدس و شرایط بعدی و نهایتاً شرایطی ایجاد شده است که ما الان داریم وضعیت رو به پیشرفت جمهوری اسلامی را می‌بینیم.

این مقام عالی دولت با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در خصوص حفظ جمهوری اسلامی بیان کرد: حفظ جمهوری اسلامی تکلیف شرعی است و شرط این عمل حضور مردم در صحنه تکلیف است و هر جا که مردم از صحنه خارج شوند قطعاً به شکست می‌انجامد و انقلاب‌ها دچار عقب افتادگی و انحراف می‌شوند و منظور از مردم، اکثریت توده مردم یعنی بیش از ۷۰ درصد مردم است که باید در میدان باشند.

وی در ادامه گفت: باید مسئولیت‌پذیری در قبال داشته‌های انقلاب اسلامی را داشته باشیم زیرا ما وارث انقلاب هستیم و برای به دست آوردن این انقلاب خون‌های زیادی تقدیم شده است.

مخلص الائمه در ادامه با اشاره به یکی از کتب علامه محمدرضا حکیمی گفت: این عالم ربانی در کتابش گفته است که استوانه‌های عالم تشیع و جهان اسلام بر سه ستون بنا گرفته است: (شیخ مفید، شیخ طوسی و سید مرتضی ) می‌فرماید اگر این سه تن را  جمع کنیم شخصی به اسم سید عبدالحسین شرف‌الدین موسوی عاملی است که وی مجتهد شیعه و مدافع تقریب مذاهب اسلامی بود که‌ تلاش‌هایی برای وحدت شیعه و سنی و حل کردن ریشه‌های اختلاف آن‎‌ها انجام داد.

وی افزود: المُراجَعات کتابی است به زبان عربی درباره اثبات حقانیت شیعه و جانشینی امام علی(ع) پس از پیامبر(ص) به قلم سید عبدالحسین شرف‌ُالدین که محتوای کتاب، مجموعه نامه‌های مبادله‌شده میان سید عبدالحسین شرف‌الدین و شیخ سَلیم بِشْری رئیس وقت دانشگاه الاَزهر است.

مخلص الائمه عنوان کرد: آنچه که دشمن در اتفاقات سیاسی، اقتصادی پیش می‌برد این است که روی ادراک مردم کار می‌کنند، مهم این است که مردم احساس تبعیض کنند و کاری ندارند که آیا تبعیض وجود دارد یا خیر.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در گمراهی مردم گفت: اطلاعاتی که عمدتاً هدفمند و مأیوس‌کننده که در فضای مجازی نشر پیدا می‌کند می‌تواند بی‌اعتمادی و گفتمانی ضد مشارکتی را در بدنه جامعه به وجود آورد پس ما باید همان مسیری را هدایت کنیم که دشمن دارد آن را هدایت می‌کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که می‌تواند مانع تنش‌آفرینی و توطئه‌های دشمن باشد، حضور مردم در پای صندوق رأی است.

وی در پایان گفت: مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت و پیشرفت کشور است و مسئولان باید برای برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری با تمام توان تلاش کنند.

جمهوری اسلامی بدون مردم معنا ندارد

علیرضا مهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه نیز در این همایش به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری برای اولین بار قبل از انتخابات خیلی زود اشاره کردند و نسبت به حساسیت آن و اهمیت آن تأکید فراوان داشتند.

وی افزود: جمهوری اسلامی بدون مردم معنا ندارد و مردم ساختار جمهوری اسلامی را حفظ کرده و رشد می‌دهند.

مهدی با اشاره به اتفاقات غزه و یمن گفت: همه کشور‌های مستضعف جهان به ایران به عنوان یک محور مقاومت نگاه می‌کنند و ایران اگر قوی نباشد نمی‌تواند محوری برای مقاومت باشد.

وی در پایان گفت: باید در مورد دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی تلاش مضاعف داشته باشیم و ضمن برنامه‌ریزی برای دسیسه‌ها، جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

 

مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است
مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است
مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است
مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است
مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است
مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار