رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-23 14:04 شماره خبر : 8800 https://diyareaftab.ir/short/Nj1Pd 0
کارشناس مسائل مذهبی:

کارشناس مسائل مذهبی گفت: ما تصور می‌کنیم شفاعت فقط برای قبل از رفتن به بهشت است در صورتی که داخل بهشت نیز درجاتی وجود دارد. حضرت فاطمه معصومه (س) صاحب مقام شفاعت در بهشت است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین رضا تاج‌آبادی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) جزو نادر امامزاده‌های هستند که زیارتنامه از طرف امام معصوم علیه‌السلام دارند. امام رضا علیه‌السلام به آن شخص قمی فرمودند ما یک امانتی پیش شما در قم داریم آیا به زیارت این امانتی می روید. که شخص قمی در پاسخ گفت: یا امام رضا، منظور شما خواهر گرامیتان، حضرت فاطمه معصومه (س) است که امام رضا در پاسخ گفتند: آری.

وی افزود: امام رضا علیه‌السلام در پاسخ به شخص قمی گفتند: هرگاه به زیارت خواهرم حضرت معصومه (س) در قم رهسپار می‌شوید با این زیارتنامه وی را زیارت کنید. 

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه بیان کرد: زیارتنامه حضرت معصومه (س) موثق و معتبر است و از امام معصوم علیه‌السلام یعنی حضرت امام رضا علیه‌السلام وارد شده است. در بین زیارت‌نامه‌های موثق امامزاده‌ها، زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را داریم که مانند زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (س) نیز معتبر است.

تاج‌آبادی عنوان کرد: زیارت حضرت معصومه (س) شأن ویژه ای برای حضرت نزد خداوند قائل هستیم که در زیارتنامه آن حضرت نیز می‌خوانیم: («فإنّ لک عند الله شأن من شأن» که یک شأن ویژه‌ای نزد خداوند متعال دارید) که داخل زیارتنامه هم نیز آمده است که («یا فاطِمه اِشفَعی لیِ فِی الجَنَه» یا حضرت فاطمه معصومه (س) ما را در بهشت شفاعت کن) که ما تصور می‌کنیم شفاعت فقط برای قبل از رفتن به بهشت است در صورتی که داخل بهشت نیز درجاتی وجود دارد. حضرت فاطمه معصومه (س) صاحب مقام شفاعت در بهشت است.

وی اظهار کرد: در مسائل دنیوی اقدامی که حضرت معصومه (س) انجام دادند این بود که با امامزاده‌های بزرگوار پایگاه‌های تشییع بعد از سفر امام رضا علیه‌السلام به ایران و سپس به مرو برای ما طراحی کردند. 

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: هزاران امامزاده واجب‌التعظیم در جایی جای ایران اسلامی پخش هستند که به فرموده رهبر معظم انقلاب هرکدام از امامزاده‌ها یک قطب فرهنگی به حساب می‌آید و هر کدام از قطب‌های فرهنگی، پایگاه فرهنگی محسوب می‌شود که به صورت خودجوش در ایام خاص مانند شعبان، روز عاشورا و اربعین برگزار می‌شود که در این چند سال اخیر به شدت خودش را نشان داده است که قطب فرهنگی بودن کشور را به خوبی نمایان می‌کند. 

تاج‌آبادی در پایان تصریح کرد: همایش جاماندگان اربعین را مشاهده می کنیم که به صورت خودجوش و میلیونی در سراسر کشور که متاثر از سفر نورانی و پربرکت حضرت فاطمه معصومه (س) بود و با بصیرتی که ایشان داشتند که امام موسی کاظم (ع) ایشان را عالمه غیر متعلمه و فهیمه غیر مفهمه نامیدند که این شأن را فقط در حضرت زینب (س) مشاهده کرده‌ایم که از طرف ائمه معصومین علیه‌السلام خطاب شده است. 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار