رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-11 14:35 شماره خبر : 7730 https://diyareaftab.ir/short/VdgLl 0
استاد حوزه و دانشگاه:

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت محمد (ص) همچون تابش نوری در دل تاریکی با راستی تصمیمش و درستی اندیشه‌اش و پیام رسالتی که در دستش بود جاهلیت زمانه را از بین برد.

حجت‌الاسلام غلامرضا شاه‌حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ با اشاره به ویژگی‌های جامعه زمان پیامبر (ص) گفت: در صحرای سوزان و ریگ‌های عریان که در شبه جزیره عربستان حاکم بود به اذن خدای متعال شخصی پیدا شد که فروغی در چشمانش، صراحتی بر لبانش و انقلابی در خیال داشت و بر زبانش شعله فروزانی بود که به روح همه افراد می‌نشست.

وی حضرت محمد (ص) را تابش نوری در تاریکی دانست و افزود: حضرت محمد (ص) با راستی تصمیمش، درستی اندیشه‌اش و پیام رسالتی که در دستش بود جاهلیت زمانه را از بین برد.

این استاد حوزه و دانشگاه، حضرت محمد (ص) را بت‌شکن تاریخ دانست و بیان کرد: یکی از اصول حضرت محمد (ص) بر پا داشتن حق و عدل است، زیرا در اندیشه دینی، مقصد حکومت و تصدی امور، برپایی حق و عدل میان همه انسان‌ها است.

شاه‌حسینی عنوان کرد: پیامبر بسیار اهل شرح‌صدر، صبر، تحمل، پایبندی به‌عهد و پیمان است که یکی مهم‌ترین اصل رهبری جامعه است، زیرا اساس روابط انسانی و مناسبت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، به این عهد و پیمان وابسته است.

وی با اشاره به اینکه سیره پیامبر(ص) در اداره خلق همان سبک رفتار و منش ایشان در جامعه بود اظهار کرد: پیامبر سمت رهبریه جامعه را برعهده داشت و برای اداره کردن جامعه به یک سری اصول پایبند بود و از مهمترین و موثرترین اصول‌ها رحمت و محبت حضرت محمد (ص) بود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: خداوند متعال راز موفقیت پیامبر را تالیف قلوب معرفی کرد که نمونه آن در فتح مکه مشهود است و هرگز بدی را با بدی پاسخ نمی‌داد، بلکه از خطاهای مردم چشم‌پوشی کرده و آن‌ها را می‌بخشید.

شاه‌حسینی تصریح کرد: این که انسان از اشتباهات دیگران چشم‌پوشی کند، عذرخواهی آن‌ها را بپذیرد، کسی را به خاطر لغزش‌هایش سرزنش نکند، درخواست دیگران را رد نکند، به سخن‌چینی و ذکر عیوب دیگران توجه نکند و اهل بخشش باشد، همگی نشانه‌هایی از روح بزرگ و اخلاق کریمانه است که این ویژگی‌ها در شخصیت رسول خدا (ص) به وضوح نمایان بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار