رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس اداره دامپزشکی آشتیان:

رئیس اداره دامپزشکی آشتیان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک میلیون و ۱۵۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این شهرستان انجام شده است.

وحید رحمتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «دیار آفتاب»؛ گفت، بیش از یک میلیون ۱۴۵ هزار و ۹ قطعه جوجه‌ریزی از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان انجام شده که این حجم از جوجه‌ریزی مربوط به جوجه‌های گوشتی، تخمگذار و پولت تخمگذار است.

وی در ادامه به عملکرد اکیپ‌های واکسیناسیون در جمعیت دامی این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۱۴۱ هزار و ۶۰۹ راس دام سبک و سنگین در این شهرستان واکسن انواع بیماری‌های دامی و مشترک شامل تب برفکی، آبله، تب مالت، لمپی اسکین و ppr را دریافت کرده‌اند.

رحمتی ادامه داد: ۲۳۸ مورد پایش برای تست سل و بروسلوز در این مدت ۹ ماه در دام‌های سنگین شهرستان آشتیان انجام شده که خوشبختانه در این مدت مورد رآکتور مثبتی مشاهده نشده است.

رئیس اداره دامپزشکی آشتیان ادامه داد: در این مدت همکاران ما در دامپزشکی این شهرستان بیش از دو هزار ۵۴ مورد نظارت و بازدید از واحدهای تحت نظارت شهرستان شامل کشتارگاه، مراکز عرضه و بسته‌بندی فرآورده‌های دامی، کارخانه‌های تولید خوراک دام و رستوران‌ها انجام داده‌اند که در این بازدیدها ۹۱ کیلو گرم فرآورده غیر بهداشتی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین بازرسی‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال یک هزار و ۲۵ راس دام سبک و سنگین در این مدت انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی آشتیان با اشاره به اقدامات آموزشی و ترویجی صورت گرفته در دامپزشکی این شهرستان گفت: طی این مدت آموزش‌های لازم برای ۳۸۰ نفر در این شهرستان در خصوص آشنایی با بیماری‌های دامی، مشترک و بهداشت کشتارگاه انجام گرفته است.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار