رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-07-05 11:13 شماره خبر : 340 https://diyareaftab.ir/short/VpdoV 0
قائم‌مقام شورای وحدت استان مرکزی:

قائم‌مقام شورای وحدت استان مرکزی گفت: نباید جهاد را صرفاً در عرصه دفاعی آن محدود کنیم، بلکه باید این نگرش را در تمامی ارکان توسعه کشور، فعال کرد.

رضا عزیزآبادی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس، گفت: جهادی که از سوی سیاستمداران مطرح می‌شود، تنها به معنی جنگ و خون‌ریزی نیست، بلکه در اصل به معنی کوشش و مبارزه است، که در حوزه‌های مختلف قابل تبیین است.

وی، در رابطه با درک موضوع جهاد، افزود: در عصر حاضر درک این مفهوم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و از ابعاد و زوایای مختلف قابل بررسی است، صاحب‌نظران از ابعاد جهاد اقتصادی اهمیت این مهم را تشریح کرده‌اند.

قائم‌مقام شورای وحدت استان مرکزی با اشاره به موضوع جهاد تبیین در کلام مقام معظم رهبری، بیان کرد: کلیدواژه جهاد تبیین را می‌توان آغازگر تولید ادبیات تازه درباره دو جنبه شناساندن حقایق انقلاب و خنثی‌سازی تبلیغات مسموم رسانه‌های نظام سلطه دانست.

عزیزآبادی، خاطرنشان کرد: مسلماً نشان دادن همه ابعاد حقایق جهاد در این مصاحبه کوتاه، ناممکن و لازم است تا اصحاب رسانه با نشان دادن ابعاد و اولویت‌های رسانه، برای فرهنگ‌سازی در این بحث پیشرانی کنند و به‌نظر می‌رسد اختصاص چند برنامه گفتگو محور با حضور نخبگان برای تشریح زوایا، ابعاد و کارکردهای جهاد در عرصه‌های گوناگون ضروری باشد.

وی، ادامه داد: بی‌شک برای تحقق تمدن اسلامی لازم است که این واژه را علاوه بر موضوعات اقتصادی که در این چند سال اخیر به آن پرداخته شده است، در سایر بخش‌ها و اولویت‌های اصلی کشور نیز به آن پرداخته و تأثیرگذاری آن در حوزه‌های علمی، فناوری، تکنولوژی‌های نوین و مابقی حوزه‌ها را تبیین و نگاه جهادی بر آنها حاکم و نهادینه شود و حرکت شتابان نظام اسلامی با رویکرد جهادی آن مدنظر قرار گیرد.

رئيس مجمع انديشه و وحدت اسلامی اصولگرايان، تصریح کرد: نباید جهاد را صرفاً در عرصه دفاعی آن محدود کنیم بلکه باید این نگرش را در تمامی ارکان توسعه کشور جاری و حرکت و فعالیت جهاد گونه آن را در تمامی بخش‌های جامعه به‌ویژه در بخش‌هایی که نیاز جامعه است، فعال کرد.

عزیزآبادی، با اشاره به فعالیت‌های جهاد گونه در بخش‌های مدیریتی کشور، گفت: فعالیت‌های جهاد گونه به‌ویژه زمان بحران‌های کشور در حوزه‌های انرژی، منابع آب، محیط‌زیست، توسعه زیرساخت‌ها و نیز بهبود کیفیت زندگی مردم، برقراری عدالت و تأمین اجتماعی مناسب در جامعه، ارتقای معیشت مردم، اصلاح نظام اداری و مبارزه با فساد مورد توجه قرار گیرد.

وی، ادامه داد: جهاد و فعالیت شبانه‌روزی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در این زمینه‌ها حائز اهمیت است، همان‌گونه که در دفاع مقدس، جهاد و از خود گذشتگی جوانان این مرز و بوم، پیروزی ما را در صحنه‌های جنگ رقم زده بود.

رئيس مجمع انديشه و وحدت اسلامی اصولگرايان، در پایان تصریح کرد: امروزه این گونه جهاد در سایر بخش‌های یاد شده نیاز مبرم جامعه است، تا نظام اسلامی بتواند اهداف و ارزش‌های خود را در جامعه محقق سازد و بی‌تردید با حرکت جهادی که نه تنها ارزش‌های شهدای انقلاب اسلامی، توصیه‌ها و منویات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری را حفظ و صیانت می‌کند، بلکه کشور را در رسیدن به شاخص‌های سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه کشور به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب یاری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار