رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
مشاوره عالی مرکز ملی فضای مجازی کشور:

مشاوره عالی مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: دشمن در جنگ شناختی کاری می‌کند که باحجاب با بی‌حجاب، دین‌دار با بی‌دین با همدیگر درگیر باشند، این گونه اقدامات دو قطبی کردن جامعه در جنگ شناختی است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ حسن نجفی سولاری، عصر امروز در اولین همایش فعالان فضای مجازی کلانشهر اراک، گفت: دشمن در جنگ شناختی کاری می‌کند که خودی با یکدیگر درگیر شوند به طوری که دشمن، دوست، خودی و رفیق همه با یکدیگر برخورد داشته باشند به‌گونه‌ای که اندیشه‌های شخص عوض شود.

 وی، در رابطه با جنگ شناختی، افزود: در جنگ شناختی دشمن به گونه‌ای اقدام می‌کند که خودی، خود را بزند و در جامعه دو قطبی ایجاد کند که موافق با مخالف به نفع دشمن باهم درگیر شوند.

مشاوره عالی مرکز ملی فضای مجازی کشور، خاطر نشان کرد: دشمن در جنگ شناختی کاری می‌کند که با حجاب با بی‌حجاب، دین‌دار با بی‌دین با همدیگر درگیر باشند که این گونه اقدامات دو قطبی کردن جامعه در جنگ شناختی است.

نجفی سولاری، اظهار کرد: دشمن در جنگ شناختی طوری اقدام می‌کند، عملیاتی را که خود می‌خواهد توسط نیروهای خودی و نیابتی در کشورهای دیگر انجام می‌دهد و توسط خودی‌ها علیه خودی این اقدامات را انجام می‌دهد. 

وی، بیان کرد: جنگ شناختی با جنگ نرم و روانی تفاوت ماهیتی دارد به این علت است که در جنگ شناختی کاری که دشمن بخواهد انجام دهد توسط نیروهای خودی آن کشور انجام می‌دهد. 

مشاوره عالی مرکز ملی فضای مجازی کشور، عنوان کرد: همه کشورهای دنیا دارای تکنولوژی اینترنت هستند ولی به این گونه نیست که رسانه‌ها و هر شخصی هر کاری که بخواهد انجام بدهند بلکه دارای قواعد و قانونی است.

نجفی سولاری، ادامه داد: باید بپذیریم جنگ در فضای مجازی یک جنگ نامتقارن است ولی یک ساختار قانونی را دارا می‌باشد. نمونه یک جنگ شناختی که حماس انجام داده است با استفاده از عملیات‌هایی است که انجام داده و آنها را به صورت محتوایی تولید شده انتشار دادند که باعث تحریک کردن عواطف مردم جهان شد به گونه‌ای که جمعیت‌های زیادی را در قلب آمریکا به حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آورد.

وی، در پایان تصریح کرد: در امپراتوری رسانه‌ای که دشمن ایجاد کرده است، مشاهده می‌شود همه یکنواخت و منسجم اقدام می‌کنند به این دلیل که آنها به صورت سازماندهی شده اقدام می‌کنند و باید در مقابله دشمن ابزارها را شناخت و با شناسایی این ابزارها علیه دشمن اقدام کرد.

 

جنگ‌شناختی منجر به ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود
جنگ‌شناختی منجر به ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود
جنگ‌شناختی منجر به ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار