رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-06 10:59 شماره خبر : 8412 https://diyareaftab.ir/short/Vp30g 0
فرمانده لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع):

فرمانده لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس گفت: : امروز بزرگ‌ترین وظیفه ما جلوگیری از نفس درون است، باید به قرآن توجه کنیم و طبق آموزه‌های آن، امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ سردار غلامرضا جعفری در یادواره فرماندهان شهید و شهدای شهرستان ساوه که شامگاه پنجشنبه در مسجد انقلاب ساوه برگزارشد؛ اظهار کرد: مردم ساوه باید قدر خود را بیشتر بدانند زیرا در دوران دفاع مقدس، لشکر علی ابن ابی طالب از پنج استان تشکیل شده بود: سمنان، زنجان، قزوین، قم و اراک، پس از شهادت شهید زین‌الدین، سه استان از این لشکر جدا شدند و در نهایت فقط اراک و قم باقی ماندند و در واقع، این لشکر از ۲۰ شهر و شهرستان در این پنج استان پشتیبانی می‌کرد.

وی افزود: شهر ساوه دو واحد مهم از لشکر علی ابن ابی طالب را پشتیبانی می‌کرد: واحد اطلاعات و واحد توپخانه. افرادی چون شهید ندیری، شهید زنده سردار میرجانی و شهید زین‌الدین در راه‌اندازی این واحد‌ها نقش داشتند. توپخانه لشکر تحت فرماندهی سردار مصدقی و جانشینی سردار مهندسی اداره می‌شد، در حالی که شهید نظر فخاری نیز جانشین تدارکات لشکر بود.

فرمانده لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما دو نوع جبهه داریم: یک جبهه درونی و یک جبهه بیرونی. جنگیدن در جبهه‌های درونی بسیار دشوارتر از جنگ تحمیلی است. در آن زمان، ما خطوط دشمن را در شب شناسایی می‌کردیم و به عمق آن‌ها نفوذ می‌کردیم. اما امروز دشمنی که با آن مواجه‌ایم، با گذشته متفاوت است و نمی‌توان آن را با اسلحه یا شناسایی نابود کرد.

وی تأکید کرد: این دشمن، نفس درون ماست و نه موشک یا سلاح هسته‌ای. جنگ اصلی امروز، جنگ با هوای نفس است که بلا‌های زیادی بر سر ما آورده است.

سردار جعفری گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که از این جنگ درون ناشی می‌شود، مسأله حجاب است. حفظ حجاب نه تنها نشانه‌ای از عفت و پاکی است، بلکه پاسخی به این جنگ درونی و تلاش برای کنترل نفس است.


وی با اشاره به متن وصیت‌نامه شهدا یادآور شد: اکثر وصیت‌نامه شهدا شامل چند نکته مهم ازجمله پیروی از دستور ولایت فقیه، حفظ نظام جمهوری اسلامی و تأکید بر حجاب و عفاف است که این نکات نشان‌دهنده ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا در راستای حفظ هویت اسلامی و ملی ما است.


سردار غلامی در پایان گفت: امروز بزرگ‌ترین وظیفه ما جلوگیری از نفس درون است، باید به قرآن توجه کنیم و طبق آموزه‌های آن، امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم. عرض ارادت به شهدا، در عمل به درخواست‌های آنان نمود پیدا می‌کند. در نهایت، مطالبه‌گری از مهم‌ترین وظایف ماست که به تحقق آرمان‌های شهدا کمک می‌کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار