رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-16 14:35 شماره خبر : 7808 https://diyareaftab.ir/short/VMzPK 0
امام جمعه فرمهین:

امام جمعه فرمهین گفت: در گذشته تصمیمات در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه مطابق میل آمریکایی‌ها تنظیم شده بود، اما شبکه مقاومت این معادله را به هم زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فرمهین گفت: جسم مکتب انسان است، جسم انسان فرمانبردار روح است و باید جلوی تضعیف ایمان را گرفت و روح انسان نباید خدشه‌دار شود.

وی افزود: مسئله جهاد تبیین تکلیف همه است و بر همه لازم است در برابر شبهه‌افکنی فضای مجازی تبیین کنند و با استدلال و منطق جلوی شبهه را گرفت.

سوری اظهار کرد: روح انسان و ایمان باید قوی باشد تا جسم را به استخدام بگیرد، مراکز فرهنگی ما باید از سوی مردم و دولت تقویت شوند.

 امام جمعه فرمهین گفت: در گذشته تصمیمات در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه مطابق میل آمریکایی‌ها تنظیم شده بود، اما شبکه مقاومت این معادله را به هم زد.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها با وجود حمایت تل‌آویو به اهداف خود نرسیدند و جبهه مقاومت نشان داد تعیین‌کننده مناسبات منطقه‌ای نیست.

سوری افزود: شبکه مقاومت نشان داد که دیگر غرب تعیین.کننده مناسبات منطقه نیست، الان هر کاری را که در غرب آسیا بخواهد انجام شود، نمی‌تواند خواسته شبکه مقاومت را نادیده بگیرند.

امام جمعه فرمهین گفت: در واقع آمریکای جنایتکار با عنوان پیمان ابراهیمی دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیست بود تا مسئله فلسطین را به حاشیه ببرد.

وی افزود: اما عملیات طوفان‌الاقصی و اراده خدا بر چیز دیگری شد و سبب بیداری جهان شد و جوامع بشری در قلب آمریکا علیه رژیم بی‌خاصیت صهیونیست شعار حتی با زبان فارسی سر می‌دهند و این موفقیت جبهه مقاومت را می‌رساند.

سوری ادامه داد: کسی تصور نمی‌کرد که حماس بتواند در برابر این‌ قدرت‌ها مقاومت کند ما هم باید از این اعتماد به نفس مقاومت درس بگیریم.

امام جمعه فرمهین افزود: دولت در موضوع اقتصادی هم باید این روش و مشی را ادامه دهد و به درون نگاه داشته باشد تا ثمره اعتماد به نفس را مردم بچشند، افراد صاحب نظر اگر بر درون نگاه داشته باشند و سیاست‌های حضرت آقا را در مسئله اقتصادی دنبال کنند، مانند مسئله نظامی موفق خواهند شد.

وی افزود: نگاه گدایی به غرب باید قطع شود، اگر ما چیزی در پای میز مذاکره نداشته باشیم با ما مذاکره نمی‌کنند و تحت تسلیم دشمن باشیم.

امام جمعه فرمهین گفت: اگر بناست در مذاکره هم موفق باشیم حتماً باید نگاهمون به درون باشد، مسئله تولید ملی و توان داخلی رو باید با جدیت تمام دنبال کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار