رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل پست استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: به‌طور متوسط روزانه حدود ۱۵ هزار مرسوله پستی در سطح اداره کل پست استان مرکزی، جابجا می‌شود.

محمدرضا عباسی، به مناسبت روز جهانی پست، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ گفت: ۱۷ مهرماه مصادف با نهم اکتبر در سراسر دنیا روز جهانی پست، نام‌گذاری شده است که این فرصتی است، تا بخشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده، سرویس‌ها و خدمات جدید اطلاع رسانی شود.

 وی، افزود: پست به‌عنوان قدیمی‌ترین و مردمی‌ترین نهاد ارتباطی کشور است که سرویس‌ها و خدمات نوینی را ارائه می‌کند، که توانسته نقش مهمی در توسعه خدمات عمومی، رونق کسب و کار، رشد اقتصادی و صرفه‌جویی‌های ملی نقش مهمی را ایفا کند.

 مدیرکل پست استان مرکزی، در رابطه با خدمات ارائه شده اداره پست استان به سازمان‌ها، بیان کرد: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباط نه‌تنها باعث کمرنگ شدن خدمات پستی نشده، بلکه با سرویس‌های جدیدی که شبکه پستی در بستر IT طراحی و ارائه کرده نیاز مردم، سازمان‌ها، شرکت‌ها و کارگاه‌های خانگی به پست و خدمات آن بیشتر شده است و شاید امروزه هیچ خانواده‌ای نباشد که از خدمات پستی بی‌بهره باشد. 

 عباسی، در خصوص عملکرد اداره پست کل استان مرکزی، گفت: اداره کل پست استان مرکزی با ۲۸۰ واحد شهری و روستایی اعم از بخش خصوصی و دولتی، ۲۳۰ نفر نیروی انسانی و ۲۹۰ نفر نیروی پیمانکاری در بخش‌های پست، مبادله، رهسپاری و توزیع به‌عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین شبکه ارتباطی استان سهم قابل توجهی از بخش ارتباطات استان را برعهده دارد. 

 وی، در رابطه با ارسال مرسولات پستی در سطح استان مرکزی، اظهار کرد: از مهر ماه سال گذشته تا مهر ۱۴۰۲ بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله پستی در سطح استان جابه‌جا شده است که به‌طور متوسط ۵۰ درصد مربوط به مرسولات‌ی است که از استان به سراسر کشور ارسال و ۵۰ در صد دیگر هم نیز از سراسر کشور وارد استان مرکزی می‌شود که توسط همکاران ما در اداره پست کل استان مرکزی در سطح استان توزیع می‌شود. 

 مدیرکل پست استان مرکزی، اظهار کرد: به‌طور متوسط و میانگین روزانه حدود ۱۵ هزار مرسوله پستی در سطح اداره کل پست استان مرکزی، جابه‌جا می‌شود که ترافیک کاری اداره پست استان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ درصد رشد داشته است که بیشترین رشد مربوط به خدمات الکترونیکی که جزوه سرویس‌های برتر پست معرفی و شناخته شده است. 

 عباسی، خاطر نشان کرد: ۱۵ سرویس الکترونیکی طراحی و ارائه شده است که نیاز به حضور مردم به باجه‌های پستی نیست به این صورت که مردم در منزل و یا محل کار خود با وارد شدن به تارنما اداره پست خدمات را مشاهده و از این خدمات نیز استفاده می‌کنند.

 وی، در پایان تصریح کرد: خدمات ارائه شده در سرویس الکترونیکی، حدود ۱۳ درصد از کل حجم ترافیکی پست استان را شامل می‌شود و با توجه به استقبالی که مردم از خدمات الکترونیکی داشته‌اند و زیر ساخت‌هایی که در شبکه پستی در نظر گرفته شده، حدود ۶۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است. 

 

انتهای پیام /

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار