رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-24 04:10 شماره خبر : 7899 https://diyareaftab.ir/short/eoZ5w 0
رئیس حمل و نقل شهرداری اراک خبر داد:

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: در شهر اراک ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر متقاضی سرویس مدرسه، ثبت‌نام کرده‌اند که توسط ۹ شرکت فعال در سطح شهر، در حال سامان‌دهی، برای اخذ سرویس مدرسه هستند.

محمدحسین ساده‌وند در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص وضعیت سرویس مدارس شهر اراک گفت: خانواده‌ها برای درخواست سرویس رفت و برگشت دانش‌آموزش خود باید در سامانه سپند ثبت‌نام کنند.

وی افزود: تا به الان در شهر اراک ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر متقاضی سرویس مدرسه، در سامانه سپند ثبت‌نام کردند که توسط ۹ شرکت فعال در سطح شهر، در حال سامان‌دهی برای اخذ سرویس مدرسه هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک بیان کرد: یک هزار و ۱۰۰ راننده تأیید صلاحیت شده تا امروز موفق به اخذ مجوز برای سرویس مدارس شده‌اند، که در مجموعه شرکت‌های سرویس مدارس، اقدام به سرویس‌دهی می‌کنند.

ساده‌وند عنوان کرد: اسامی شرکت‌های سرویس مدارس شهر اراک به مدرسه‌ها اعلام شده‌اند و برای نهایی کرد سرویس، متقاضیان می‌بایست از طریق مدرسه نسبت به استعلام شرکت و موقعیت آن، که متولی امر سرویس رفت و برگشت دانش‌آموزان آن مدرسه است اقدام کنند و بعد از آن، به شرکت‌های مربوطه برای دریافت سرویس و هماهنگی با راننده مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: متقاضیان سرویس مدارس باید مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به‌عنوان پیش‌پرداخت و مابقی را در قالب چک بانکی با تاریخ های توافقی به شرکت‌ها پرداخت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک پیرامون مشکلات ثبت‌نام در سامانه سپند خاطرنشان کرد: سامانه سپند یک سامانه سراسری از سمت وزارت کشور است و رفع مشکلات آن از حوزه اختیارات استان مرکزی نیست، البته لازم به‌ذکر است که این مشکلات موقتی و قابل برطرف شدن هستند.

ساده‌وند تصریح کرد: تعیین نوع سرویس مدارس با توجه به تعداد دانش‌آموزان در هر مسیر توسط شرکت مربوطه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: تعرفه قیمت دریافت سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید در شهر اراک تا مسافت ۳ کیلومتر، ۷۹۰ هزار تومان در ماه است و به‌ازای هر یک کیلومتر اضافی، ۴۵ هزار تومان به مبلغ ذکر شده اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای ثبت شکایات خود در هر روند از ثبت‌نام سرویس مدارس و اخذ آن می‌توانند به بازرسی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک مراجعه کنند یا با شماره ۳۴۱۳۰۵۰۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار