رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-19 13:11 شماره خبر : 5171 https://diyareaftab.ir/short/Ngowg 0
فرمانده ناحیه بسیج ساوه مطرح کرد:

فرمانده سپاه شهرستان ساوه از ثبت و ساماندهی ۵۰ گروه جهادی در سال ۱۴۰۲ در سطح شهرستان ساوه خبر داد و گفت: این ساماندهی در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه بستر خدمات‌رسانی به محلات و مردم کم‌برخوردار به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ علیرضا مهدی، در خصوص تشریح برنامه‌های بسیج سازندگی در جمع جهادگران بسیجی گفت: ثبت و سازماندهی بیش از ۵۰ گروه جهادی توسط بسیج سازندگی شهرستان صورت گرفته است که در این راستا، گروه‌های جهادی پزشکی، دندانپزشکی، فرهنگی و آموزشی به مناطق کم برخوردار اعزام شده‌اند که علاوه بر ارائه خدمات به مردم ارتباط و همبستگی خوبی بین افراد به وجود آمده است.

وی افزود: سعی برآن است که با شناسایی این افراد به مسئولان شهرستانی ، استانی  و کشوری زمینه‌ای را مهیا نماییم که این گروه‌های جهادی را به سطح کشور اعزام نماییم.

مهدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دیگر این گروه‌های جهادی گفت: تهیه و توزیع 2 هزار و 891 بسته معیشتی، هزار و 125 بسته لوازم‌التحریر، نذر قربانی به مقدار ۶۷ راس، تهیه ۶۸ جهیزیه بین زوج‌های کم برخوردار، تهیه ۷۱ هزار پرس غذای گرم و همچنین توزیع ۵۰۰ بسته بهداشتی بین معلولین و نیازمندان از جمله اقداماتی است که توسط بسیج سازندگی صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به دهه کرامت نیز ۲۰ سری جهیزیه تهیه شده است که در این دهه به زوج‌های کم‌برخوردار تحویل داده خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه در ادامه، به فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه که با هدف کمک به جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: امسال تعدادی صندوق قرض‌الحسنه مردم محور اشتغال‌زا در سطح شهرستان ایجاد می‌شود که برای توانمندسازی و آموزش و نیز کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی توسط اعضای صندوق هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: کلاس‌های اشتغال زایی برای ۶۵۰ نفر تشکیل شده است که این مهم یکی از وظایف بسیج سازندگی است که علاوه بر حمایت و رسیدگی، درآمدزایی را نیز برای این اقشار آموزش دهد.

وی تصریح کرد: متقاضی  ایحاد اشتغال برای ۲۳  نفر  به مبلغ  ۵۵ میلیارد ریال هستیم که قصد داریم در سال ۱۴۰۳ این مبلغ را افزایش دهیم.

مهدی گفت: پروژه عظیمی در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است با کمک بسیج سازندگی و دستگاه‌ها و سازمان‌های شهرستان مراحل انجام کار به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

 وی بیان کرد: جمعیت تحت پوشش 13 هزار نفر در قالب پروژه‌هایی از جمله، حفر کانال لوله‌گذاری خط انتقال آب شرب به طول ۱۲ کیلومتر، حفر کانال لوله‌گذاری شبکه توزیع داخلی ۲۳، حفر چاه آب شرب به روش دستی و روتاری پنج روستا، احداث هفت مخزن ذخیره آب شرب ۲۰ الی ۵۰۰ مترمکعب، جمعا به مقدار هزار و 540 مترمکعب، ساخت و تجهیز دو‌ ایستگاه پمپاژ آب بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه؛ در پایان گفت: امروز باید علاوه بر جهاد اقتصادی، جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بار‌ها به آن اشاره کردند در دستور کار قرار بگیرد و تا بتوانیم با بصیرت٬افزایی در جامعه به تربیت عمارگونه بپردازیم.

 

ثبت و ساماندهی 50 گروه جهادی در ساوه
ثبت و ساماندهی 50 گروه جهادی در ساوه
ثبت و ساماندهی 50 گروه جهادی در ساوه
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار