رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/29 Sunday - 2024 20 October الأحد ، 17 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-29 13:02 شماره خبر : 8942 https://diyareaftab.ir/short/eoZLw 0
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی خبر داد:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: هدفگذاری شده است که تا پیک مصرف سال ۱۴۰۴، ۴۴۴ مگاوات انرژی خورشیدی در این استان تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ محمود محمودی، صبح امروز، در نشست خبری با محوریت ضرورت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برای گذر از پیک مصرف برق تابستان ۱۴۰۴ گفت: کشور امسال نسبت به سال گذشته زودتر وارد پیک مصرف برق شد و با وجود گرمای شدید، تابستان سختی را در جهت تولید انرژی برق پشت سر گذاشتیم.

وی در خصوص وضعیت زیرساخت‌های صنعت برق در استان مرکزی در سال ۱۴۰۳ افزود: ۸۲۲ هزار مشترک مصرف‌کنند برق با ۲۱ کیلومتر طول شبکه توزیع برق در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: در سال‌های گذشته، میزان پیک مصرف برق در تابستان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساعت ثبت شد، اما امسال به دلیل وقوع گنبد حرارتی در منطقه غرب آسیا، کشور و استان مرکزی با ۳۶ تا ۳۷ روز پیک برق مواجه شد و همچنین رکورد جدیدی با بیش از ۷۰۰ ساعت پیک مصرف برق به ثبت رسید.

محمودی عنوان کرد: ۲ هزار و ۳۲۸ واحد مسکن ملی با اعتبار یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته تأمین برق شده و در ۶ ماهه اول سال، ۶ هزار و ۳۸۶ واحد مسکونی با هزینه ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال برق‌رسانی شده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود نیاز مصرف برق در سال ۱۴۰۳ به حدود یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات برسد، در حالی که این رقم در سال گذشته یک‌هزار و ۱۰ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال، ۹۳ درصد از مشترکان برق خانگی در استان مرکزی الگوی مصرف را رعایت کردند اما متأسفانه ۷ درصد از مشترکین پرمصرف خانگی، ۲۵ درصد از مصرف برق خانگی استان را به خود اختصاص می‌دهند، که در حال نصب کنتورهای هوشمند برای این مشترکین هستیم و برای این موضوع، جرایمی نیز در نظر گرفته شده است.

محمودی تصریح کرد: هدفگذاری شده است که تا پیک مصرف سال ۱۴۰۴، ۴۴۴ مگاوات انرژی خورشیدی در این استان تولید شود.

وی بیان کرد: تمامی مشترکان برق خانگی در استان مرکزی قادر به نصب انشعاب خورشیدی هستند و می‌توانند تا حداکثر ۲۰۰ کیلووات انشعاب خورشیدی راه‌اندازی کنند و همچنین دولت برای این افراد تضمین خرید به مدت ۲۰ سال ارائه می‌دهد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار