رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سال گذشته هزار و ۴۷۸ فرصت شغلی در بخش کشاورزی استان محقق شد که ۱۰ درصد بیشتر از تعهد بود، لذا امسال نیز هزار و ۴۵۵ فرصت شغلی بخش کشاورزی در استان هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگاراقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علی صفری امروز در نشست خبری، گفت: کلید حل مشکلات کشور در دست جهاد کشاورزی است، لذا علاوه بر این در دولت سیزدهم ۸۰ هزار هکتار اراضی استان مرکزی به مردم بازگردانده شد و ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان نیز، سنددار شد که مالکان با ارائه سند می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی بیان کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب رفع تداخلات ارضی و جهش تولید محور برنامه‌های دولت سیزدهم در بخش کشاورزی بود، لذا اختلاف بین کشاورزان و منابع طبیعی در این راستای پیگیری و در جهت جهش تولید نیز تدوین شد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: دولت‌های قبل توان انجام هدفمند کردن یارانه دام و طیور در کشور را نداشتند اما این موضوع در سال ۱۴۰۱ با تدبیر و همت دولت سیزدهم و مدیریت مهم سیدالشهدای خدمت ابراهیم رئیسی انجام شد.

صفری در خصوص خرید گندم از کشاورزان استان تصریح کرد: خرید گندم سال ۱۴۰۰ حدود ۸۷ هزار تن، سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ هزار تن و سال گذشته به ۲۵۶ هزار تن رسید و دولت با قیمت تضمینی واقعی اقدام به خرید گندم از کشاورزان خواهد کرد.

وی افزود: افزایش و جهش تولید در دیمزارها نیز مورد توجه جهاد کشاورزی و دولت سیزدهم بوده است که در این بخش نیز اقدامات موثری انجام شد، لذا کشاورزان در جهت جهش تولید گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در رابطه با توسعه مکانیزاسیون کشاورزی این ضریب با جهشی باورنکردنی در دولت سیزدهم به ۲۱٫۲ رسیده است.

صفری بیان کرد: در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان نیز برنامه‌ها با جدیت پیگیری شد که با پیگیری‌های انجام شده آبیاری تحت فشار در استان به ۴۴ درصد رسید، لذا این استان منابع دریایی مختص شیلات ندارد اما از نظر کمیت و کیفیت رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: تولید آبزیان استان در سال جاری ۸ هزار تن هدف‌گذاری شد اما ظرفیت‌ها و حمایت‌های ایجاد شده امکان تولید ۱۰ هزار تن را هم فراهم کرده است.

صفری بیان کرد: ۳ میلیون و ۲۰۰ قطعه جوجه‌ریزی در اردیبهشت‌ماه امسال در استان مرکزی انجام شد، لذا نسبت به سال گذشته با یک میلیون ۸۰۰ قطعه رشد قابل توجهی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در تولید گوشت قرمز نیز تلاش می‌شود که واحدهای تعطیل و راکد فعال به چرخه تولید کامل بازگردانده شوند، لذا: روزانه بیش از ۴۰۰ هزار تن شیر در استان مرکزی تولید می‌شود که ۱۸۹ هزار تن در استان مصرف و مازاد این محصول صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سال گذشته هزار و ۴۷۸ فرصت شغلی در بخش کشاورزی استان محقق شد که ۱۰ درصد بیشتر از تعهد بود، لذا امسال نیز هزار و ۴۵۵ فرصت شغلی بخش کشاورزی در استان هدفگذاری شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار