رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-31 05:59 شماره خبر : 6934 https://diyareaftab.ir/short/VJdnL 0
فعال فضای مجازی استان مرکزی:

فعال فضای مجازی استان مرکزی گفت: با توسعه شبکه اینترنتی داخلی در کنار شبکه اینترنتی بین‌المللی در کشور، می‌توان در مواقع حساس و بحرانی از بستر ارتباط ملی استفاده کرد.

پیمان عین‌القضات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص تبیین اهمیت شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی کشور گفت: شبکه ملی اطلاعات در کشور سال‌هاست که دستخوش تحولات سیاسی احزاب گوناگون شده است.

وی افزود: سیاست‌زدگی کشور در حوزه‌های توسعه و پیشرفت تأثیرگزار بوده است و متأسفانه جریان‌های سیاسی برای رأی‌آوری در موقعیت‌های انتخاباتی در سنوات‌های مختلف با مسائل اطلاعاتی درآمیخته می‌شوند.

عضو فعال در فضای مجازی استان مرکزی بیان کرد: طرح شبکه مجازی در دولت یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری کشور در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد ولی علی‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون پیشگیری از وقوع رخداد تهدیدات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، با این که این طرح زیرساخت‌های لازم را داشت اما چندین سال است که تعیین و تکلیف نشده است.

عین‌القضات عنوان کرد: اختلالات جهانی اینترنتی که اخیرا روی داده است نشان داد که مسیر پیش‌بینی شده برای پیشگیری از وقوع رخداد تهدیدات امنیتی در شورای عالی فضای مجازی، دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه مسیر اشتباهی نبوده است.

وی اظهار کرد: سیاستمداران و کارشناسان کشور باید بپذیرند که با مسائل امنیتی، فرهنگی و اجتماعی از زاویه ایجاد محبوبیت در دل مردم به آن نگاه نکنند که نتیجه آن ایجاد خسران‌های غیرقابل جبران در کشور و در حوزه‌های گوناگون جامعه باشد.

عضو فعال در فضای مجازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات کشور در سنوات گذشته دستخوش حمله هکرهایی شده است که به سمت زیرساخت‌ها پیش‌روی کردند، اما با هوشیاری نیروهای امنیتی سایبری، مانع ایجاد خسارت به زیرساخت‌های کشور شدند.

عین‌القضات تصریح کرد: نباید از جهانی که هر روز خودش را به فضای مجازی نزدیک‌تر و زیست دو جهانی را تجربه می‌کند فاصله بگیریم.

وی بیان کرد: با توسعه شبکه اینترنتی داخلی در کنار شبکه اینترنتی بین‌المللی در کشور، می‌توان در مواقع حساس و بحرانی از بستر ارتباط ملی استفاده کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار