رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
معاون غذا و دارو اراک خبر داد:

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک از توزیع ۱۵ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های استان مرکزی خبر داد.

عباس علیمرادیان در گفتگو با دیار آفتاب؛ توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی با برند فلوگارد (Fluguard) با قیمت ۲۶۳ هزار تومان و واکسن‌های خارجی اینفلووَک (INFLUVAC) تولید هلند با قیمت ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و وَکسی‌گریپ (Vaxigrip) تولید فرانسه با قیمت ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان از نیمه نخست شهریور در داروخانه‌های استان آغاز شده است.

معاون غذا و دارو اراک افزود: اکنون تزریق واکسن ایرانی فلوگارد برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تایید است.

وی ادامه داد: بهترین زمان تزریق واکسن از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان است، درصورت تزریق نکردن واکسن در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

علیمرادیان اظهار کرد: بهتر است تمام افراد بالای ۶ ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، ولی در صورت کمبود کودکان ۶ ماه تا پنج سال، بزرگسالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، زنان باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ در اولویت هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی در این زمینه، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ و یا حضوری به اطلاع معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار