رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-07-07 18:15 شماره خبر : 418 https://diyareaftab.ir/short/VbLy4 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: هر ملتی بخواهد استقلال سیاسی و عرض اندام فرهنگی مقابل سلطه‌گران عالم را حفظ کند، باید پایه‌های اقتصادی خود را محکم کند.

به گزارش «دیارآفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: یکی از سیره و سنت‌های پیغمبر عظیم‌الشان این بود که به دنیا به منزله یک زمین نگاه می‌کرد، روش رسول اکرم‌(ص) این بود که دنبال آبادی زمین بود و می‌فرمود: انسان می‌تواند با مال دنیا غم و غصه را از دل‌ها بزداید.

وی بیان کرد: در زندگی بشری دو گونه اختلاف قبل و بعد از علم وجود دارد که نوع اول بدون آگاهی شکل می‌گیرد که با اندک تمرکز فرهنگی و آموزشی می‌توان آن را رفع و رجوع کرد. و باید عالمانه اختلافات را حل کرد و حق و حقیقت را روشن کرد.

وی اضافه کرد: اما در نوع دوم اختلاف که بعد از علم از سوی برخی پدید آورده می‌شود بلایی خانمان‌سوز است که با اقدامات فرهنگی همچون گرامی‌داشت هفته وحدت، نمی‌شود و باید اقداماتی گسترده‌تر برای آن انجام شود.

خطیب جمعه ساوه گفت: با وجود اینکه مسلمانان دومین گروه جمعیتی دنیا را به خود اختصاص داده‌اند،  اما به لحاظ آسیب‌ها، مشکلات، نزاع‌ها و اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی رکوردار جهان هستند و ریشه و سرنخ این آسیب‌ها و چالش‌ها اختلاف و تفرقه‌هایی است که فرمان آن در دست سران استکبار و صهیونیست و کشورهای عربی وابسته به آنها بوده که وحدت لازمه پیروزی میدان‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه دین به استقلال اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در چارچوب اسلام تاکید دارد، افزود: هر ملتی ملت بخواهد این استقلال سیاسی و عرض اندام فرهنگی مقابل سلطه‌گران عالم را حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی خود را محکم کند.

حجت‌الاسلام رحیمی یادآور شد: همچنین اگر به‌دنبال توسعه اقتصادی هستیم باید کار، کارگر و سرمایه‌گذاران را تقویت کنیم که این مهم بدون مصرف کالای داخلی امکان پذیر نیست.

امام جمعه ساوه تاکید کرد: باید همه مردم و بویژه به مسئولان و فرهیختگان جامعه هیچ لحظه‌ای از وحدت غافل نشوند و در رفتار، گفتار و نوشتار خود، در دامن اختلاف نیفتند.

وی در پایان گفت: امروز ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان(عج) بر پیکر دشمن بسیار قابل تقدیر است و از همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور اعم از نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار