رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
استاندار مرکزی بیان کرد:

استاندار استان مرکزی گفت: هیچ راه‌حل قطعی جز تعطیلی نیروگاه شازند برای رفع آلودگی هوای شهر اراک وجود ندارد، که برای این امر باید تدابیری اندیشه شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌الائمه، صبح امروز در پنجمین مجمع تشخیص سلامت استان مرکزی، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: عدالت، امنیت، آزادی، رفاه، تربیت، هدایت و سلامت از وظایف مهم دولت‌ها و حکومت‌ها جهت اداره یک جامعه است.

وی، افزود: سند تحول دولت مردمی در دولت سیزدهم منتشر شد که از نشانگرهای وضعیت مطلوب آن در حوزه سلامت، افزایش امید به زندگی سالم، کاهش نرخ شیوع بیماری‌ها و سال‌های ازدست‌رفته عمر به‌علت ناتوانی و مرگ زودرس، افزایش سرانه نیروی انسانی حوزه سلامت و نحوه توزیع آن در کشور، کاهش هزینه‌های کمرشکن و فقرزدای سلامت، افزایش میزان پوشش جمعیتی بیمه‌های پایه سلامت، افزایش سهم سقف بیمه‌های پایه از تأمین مالی بخش سلامت، افزایش سهم صنایع دارویی کشور است.

استاندار استان مرکزی، بیان کرد: باید از درمان‌محوری به پیشگیری‌محوری حرکت کنیم.

 

مخلص‌الائمه، افزود: انتظار می‌رفت بیماری کرونا تا سالیان سال باعث برهم زدن توازن در زندگی طبیعی انسان‌ها شود، اما با مجاهدت‌های کادر درمان و حمایت مردم، این بیماری درمان و واکسن آن تهیه و توزیع شد.

 

وی، تأکید کرد: باید به مطالبات مردم رسیدگی کرد و هرچند که در ایجاد چنین مطالباتی دخالتی نداشته باشیم اما در برطرف ساز آن مسئول هستیم.

 

استاندار استان مرکزی، عنوان کرد: بیش از ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه‌کاره در سطح کشور وجود دارد که با کمبود بودجه‌های دولتی، برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آن‌ها، اقدام به اولویت‌سازی در تأمین بودجه برای اتمام این طرح‌های عمرانی شده است که در شهر اراک، پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) و جایگزین بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان، با بیمارستانی فرسوده و قدیمی است که در ابتدای سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مخلص‌الائمه، از اجرا شدن نهضت احیای نان کامل در استان مرکزی خبر داد و گفت: اولین و بزرگ‌ترین بزرگ‌ترین کارخانه تولید آرد کشور در استان مرکزی است که با همت مسئولین و مطالبات مردمی، آرد سبوس‌دار در نانوایی‌ها توزیع و نان کامل به‌دست مردم می‌رسد.

 

وی، در خصوص آلودگی هوای شهر اراک خاطرنشان کرد: آلودگی‌هوا در همه شهرهای صنعتی رخ می‌دهد که این موضوع خارج از انتظار در شهر اراک نیست.

 

استاندار استان مرکزی، اظهار کرد: نیروگاه شازند به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در آلودگی هوای شهر اراک، در سال ۱۳۷۴ تأسیس و به فناوری آن زمان تجهیز شد که با بدون بررسی محل ساخت آن، در یک موقعیت نامناسب جغرافیایی، در مسیر وزش باد و روبروی تراکم جمعیتی شهر ساخته شده است که تمام آلودگی ناشی از سوخت‌های این نیروگاه به‌وسیله جریان باد، وارد هوای شهری در مجاورت این نیروگاه می‌شود.

 

مخلص‌الائمه، افزود: مسئله مازوت‌سوزی نیروگاه شازند از سال ۱۳۹۱ مطرح و یک دغدغه اجتماعی و سلامتی شد، فلذا با گذشت سال‌ها تلاش برای مهار این آلودگی، سعی شد در سال جاری یک ماه دیرتر مازوت سوزی شروع شود.

 

وی، پیرامون کاهش آلودگی ناشی از مازوت‌سوزی نیروگاه شازند بیان کرد: خارج کردن یک چهارم فاز نیروگاه از مدار تولید، افزایش سرانه گاز مصرفی نیروگاه، کاهش مازوت‌سوزی، تلاش برای خاموش کردن یک‌فاز دیگر و رساندن تولید از ۱۰۰ درصد به ۵۰ درصد، از اقدامات انجام شده در جهت کاهش آلایندگی هوای شهر است.

 

استاندار استان مرکزی تأکید کرد: هیچ راه حل قطعی جز تعطیلی نیروگاه شازند برای رفع آلودگی هوای شهر اراک وجود ندارد، که برای این امر باید تدابیری از جمله جابه‌جایی تولید و تجهیز به تکنولوژی جدید و مدرن اندیشه شود.

 

انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار