رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-12 15:07 شماره خبر : 5051 https://diyareaftab.ir/short/4Xl5B 0
رئیس شورای شهر کلانشهر اراک خبر داد:

رئیس شورای شهر اسلامی کلانشهر اراک گفت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری اراک در سال گذشته تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ داود قربانی، امروز در نشست خبری، ضمن تبریک مناسبت‌ها در هفته پیشرو گفت: در نشستی که با کارگران و بازنشستگان داشتیم این نکته را عرض کردیم در حوزه مدیریت شهری اتفاقات کم نظیر و گاهاً بی‌نظیری در دوره ششم رقم زده است. به عنوان نمونه در بحث حمل و نقل عمومی مستحضر هستید بیش از ۱۳۰ دستگاه اتوبوس گازی به اتوبوس‌های برقی تبدیل و تهیه شده است. سواری‌های برقی نیز توسط شهرداری در حال تهیه است.

وی ادامه داد: توجه ویژه شورای اسلامی کلانشهر اراک به محل‌های کم برخوردار بیشتر است که استقبال بیشتری به حمل و نقل عمومی در این مناطق وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: موضوع دیگر بحث جریان هوایی است که از سمت غرب به سمت شرق کلانشهر اراک شکل گرفته که آلودگی نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه در این جریان هوا قرار گرفته و آلودگی را به سطح شهر اراک منتقل کرده و آلودگی هوا را مانند یک لحافی روی شهر اراک می‌پوشاند که این اتفاق نگرانی مردم را به دنبال داشته است. لذا ما به همین دلیل اتوبوس‌های برقی و گازی تهیه کرده‌ایم.

قربانی عنوان کرد: در خصوص بحث تفرجگاه این نکته را عرض کنم زیرساخت‌ها را در منطقه گردشگری نور شهدا انجام شده و بازی‌های هیجانی را امسال در منطقه تپه نور شهدا نصب کنیم تا به یک جایگاه مفرح و با نشاط برای مردم اراک تبدیل خواهد شد.  

وی خاطر نشان کرد: در بحث پروژه پارک آبی نیز جانمایی‌هایی انجام شده و شهردار اراک به صورت هفتگی گزارش پروژه‌ها را به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: در خصوص فاز دوم آرامستان کلانشهر سند آن زده شده است و به زودی مشکلات آن برطرف خواهد شد.  

قربانی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در حال انجام و ایجاد فرهنگسراها در سطح شهر توسط شهرداری اراک در حال رخ دادن است که جانمایی آن شکل گرفته و اتفاقات خوبی در رابطه با مجموعه‌های مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی در سطح شهر خصوصاً در محله‌های کم‌برخوردار انجام شده است.

وی در خصوص سند توسعه پنج ساله شهر اراک تصریح کرد: اتفاق خوبی در این حوزه رخ داده که با افزایش بودجه در این حوزه داشته‌ایم و بودجه‌ای که اعلام کرده‌ایم و در حدود ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده که این اتفاق خیلی خوبی در اجرای سیستم خزانه‌داری کل در شهرداری کلانشهر اراک است.  

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار