رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-05-04 21:39 شماره خبر : 7029 https://diyareaftab.ir/short/V0g7O 0
فرمانده اسبق سپاه روح‌الله استان مرکزی:

فرمانده اسبق سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان تصریح کرد: نقش استان مرکزی در دفاع مقدس ممتاز و عالی است که کمک‌های فنی، صنعتی، آموزش نظامی و غیره که در زمان هشت سال دفاع مقدس انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ سردار محسن کریمی عصر امروز در مراسم گرامیداشت رویداد پنج پنج گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «انقلاب اسلامی یک معجزه الهی و انفجار نور در مقابل تاریکی، ظلمت، ستم و پادشاهی و طاغوت بود».  

وی افزود: در چهل و چهار سالی که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد صحنه‌های زیادی را شاهد بودیم که قابل لمس و تصور است، هنگامی که این صحنه را مشاهده کنیم، می‌بینیم در زمان دفاع مقدس عملیات‌ توسط امداد غیبی به رزمندگان اسلام کمک شده است.  

فرمانده اسبق سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: نقش اساسی انسان مهم است زیرا تاریخ توسط انسان شکل می‌گیرد.  

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با یک انقلاب اسلامی و سیاسی در برابر توطئه‌ها، جنگ تحمیلی، ترورها، تحریم‌ها و فتنه آخر در سال ۱۴۰۱ رخ داده بود و مردم سربلند بیرون آمدند که برگرفته از وجود امامین انقلاب و مردم مومن و با تقوای در کار است.  

کریمی خاطرنشان کرد: در قرآن به ما تذکر داده می‌شود که باید ایام به ما تذکر داده شود زیرا در برخی ایام اتفاقات بزرگی رخ داده که آینه عبرت برای ما و آیندگان باشد.  

وی اظهار کرد: این اجتماع که امروز در این محل شکل گرفته برای گرامیداشت پنج‌پنج است تا این روز به نام ایثار و مقاومت شهر اراک انجام شود.  

فرمانده اسبق سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان تصریح کرد: نقش استان مرکزی در ایران اسلامی یک نقش ممتاز و عالی است که کمک‌های فنی، صنعتی، آموزش نظامی و غیره که در زمان هشت سال دفاع مقدس انجام شده است.  

محمد محجوری گفت: اراک زمین پاک شهیدان است. در این ایام پدران و مادران شهدای پنج مرداد که در قید حیات هستند در طول این چند روز یادواره شهدا توسط بسیجیان در نقاط مختلف شهر اراک برگزار شد.

ولی الله باقری، کارگر جهادگر شرکت آذرآب اراک و رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: روز پنجم مرداد حدود ساعت ۹:۳۰ به همراه یکی از همکاران در کارخانه آذرآب وارد کارخانه شدیم که از درب اصلی امکان وارد شدن نبود که به صورت وارد شدیم که مشاهده کردیم کم دست یکی از کارگران قطع شده است.  

وی افزود: در آن لحظه که مجروحین و شهدا را وارد بیمارستان می‌کردند هر کسی هر کاری از دستش بر می‌آمد وارد بیمارستان شده بودن تا در امداد به مجروحین کمک کنیم.

کارگر جهادگر شرکت آذرآب اراک خاطر نشان کرد: ساعت ۱۲ ظهر که به کارخانه رسیدیم صحنه‌ای که مشاهده کردیم مسئولین همان لحظه وارد کارخانه شده بودند تا کارخانه را بازسازی کنیم که سه کمیته تشکیل شده بود که کمیته اول کمیته شناسایی مجروحین و شهدا بود و کمیته دوم برای بازسازی کارخانه و کمیته سوم برای شروع به تولید کارخانه بود. کارخانه آذرآب یک از چند طرح صنایع در آن دهه بود که با تولید در صنعت پشتیبانی جبهه را انجام می‌گرفت.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار