رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی خبر داد:

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری، ۷۲ هزار هکتار از اراضی استان مرکزی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ یازدهمین جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان مرکزی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی، مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی، مدیر شعب بانک کشاورزی و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان امروز در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی برگزار شد.


عادل عبدایمانی؛ در این جلسه با اشاره به انجام کلیه خدمات مربوط به صندوق بیمه کشاورزی در استان، توسط بانک کشاورزی؛ از بخش کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور و از طرفی، پرمخاطره آمیزترین بخش یاد کرد و گفت: از ۴۱ مخاطره موجود، ۳۰ مخاطره در کشور حادث می‌شود و بنابر اعلام فائو ۷۰ درصد اتفاقات بخش کشاورزی، مربوط به حوادث غیر مترقبه می‌باشد که لازم است از بروز ریسک اجتناب‌ناپذیر در این بخش با روش‌های مختلف موجود از جمله؛ خرید تضمینی، کشت قراردادی، رعایت اصولی کشت و مهم‌ترین آن بیمه کشاورزی کم کرد.


عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه رسالت اصلی صندوق بیمه کشاورزی حمایتی بوده و اقتصادی نیست و بنابر آمار و اطلاعات موجود، در سال زراعی گذشته مبلغ ۴۴۸ میلیارد ریال حق بیمه از کشاورزان دریافت و مبلغ یک‌هزار و ۱۴۸ هزار میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: عملکرد بیمه استان در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقایسه با سایر استان‌ها؛ رتبه نهم کشوری در زیر بخش زراعت با سطح ۷۲ هزار هکتار، در زمینه بیمه آبزیان، رتبه دوم کشور با هفت میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه و در زیر بخش منابع طبیعی رتبه چهارم با سطح دو هزار و ۱۷۵ هکتار می‌باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار