رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-30 12:50 شماره خبر : 6937 https://diyareaftab.ir/short/enoQv 0
کارشناس امور ارتباطات در استان مرکزی:

کارشناس امور ارتباطات در استان مرکزی گفت: خدمات اطلاعاتی و مجازی پایه دولتی و حاکمیتی بر یک شبکه امن بومی و داخلی پیاده‌سازی می‌شوند که از هکرها و تهدیدات خارجی در امان باشند.

هادی بیات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص تبیین اهمیت شبکه ملی اطلاعات گفت: از صبح دیروز، تعداد زیادی از سیستم‌ها و نرم‌افزارهای وابسته به شرکت مایکروسافت که در بیشتر فرودگاه‌ها، بانک‌ها و نقاط حساس دیگر در کشورهای مختلف جهان فعال هستند، با اخطار بروزرسانی اجباری، از فعالیت خارج شدند.

وی افزود: سال‌هاست در جهان در مورد هکرهای سیستمی و اینترنتی هشدار داده می‌شود اما به دلیل راحتی کار با نرم‌افزارهای کاربردی دیگر به امنیت آن‌ها توجهی نمی‌شود.

کارشناس امور ارتباطات در استان مرکزی بیان کرد: با فراگیری سیستم‌عامل‌های گوناگون در زندگی روزمره مجازی، اگر یک ایراد اینترنتی رخ دهد، فرودگاه، پایانه‌های مسافربری، بانک‌ها و اکثر اماکن خدمات‌رسان از کار می‌افتند.

بیات عنوان کرد: کشورهای اروپایی به واسطه استفاده ویژه و خاص پایه‌ای از سیستم‌عامل ماکروسافت، با وجود غیرفعال شدن این سیستم، همه مراکز مرتبط با زیرساخت‌های اینترنتی از کار می‌افتند.

وی اظهار کرد: کشورهای دیگر که به جهت تحریم و یا عوامل دیگر از سرویس‌عامل‌های خارجی کمتر استفاده کرده‌اند از این تهدید در امان بودند و هیچ مشکلی برای زیرساخت‌های اینترنتی حاکمیتی آن‌ها به‌وجود نیامد.

کارشناس امور ارتباطات در استان مرکزی خاطرنشان کرد: سرورهای سرویس‌های مهم و پایه حاکمیت یک جامعه نباید در بیرون از کشور با مدیران خارجی باشد، زیرا با هر تهدیدهای زیادی روبه‌روست و با قطع شدن آن تمام زیرساخت‌های خدمت‌رسان در آن کشور تخریب می‌شود.

بیات تصریح کرد: با رویدادن این اتفاق اختلال سیستم‌عاملی در کشورهای اروپایی تمام سیستم‌های خدمت‌رسان حاکمیتی از جمله بیمارستان‌ها که یک مرکز حیاتی است غیرفعال شده زیرا کلید خدمات پایه  آن کشور به دست قدرت‌های خارجی افتاده است.

وی بومی‌سازی زیرساخت ارتباطات ملی را مانع نفوذ هکرها دانست و بیان کرد: خدمات اطلاعاتی و مجازی پایه دولتی و حاکمیتی ازجمله مراکز نظامی، بیمارستان‌ها، بانک‌ها، پایانه‌های مسافربری، پلیس و استعلامات امنیتی، بر یک شبکه امن بومی و داخلی پیاده‌سازی شوند که از هکرها و تهدیدات خارجی در امان باشند.

کارشناس امور ارتباطات در استان مرکزی عنوان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم بر خلاف دولت یازدهم و دوازدهم، به مسئله بومی‌سازی زیرساخت‌های ارتباط ملی اینترنتی توجه خاصی شد و تا حد قابل توجهی از تهدیدات خارجی به دور ماند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار