رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
استاندار مرکزی بیان کرد:

استاندار استان مرکزی گفت: چندین واحد نیروگاه خورشیدی برای تولید یک هزار و ۶۰۰ مگاوات بر ساعت برق تجدیدپذیر در استان تاسیس شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی 《دیار آفتاب》؛ فرزاد مخلص‌الائمه، صبح امروز، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی گفت:‌ دولت سیزدهم فرصتی برای تبیین از اقداماتش پیدا نکرد و مسئولان باید در جبران این امر کوشا باشند.

وی بیان کرد: استان مرکزی رتبه دوم کشوری در موضوع تحقق اشتغال را کسب‌ کرده، ۱۷۸ درصد از وظیفه ابلاغیه‌ خود را انجام داده است‌.

استاندار استان مرکزی عنوان کرد: نرخ بیکاری در دولت سیزدهم به ۸.۱ کاهش یافت که کم‌ترین نرخ در چهار دهه اخیر کشور است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: استان مرکزی در پایش محیط کسب و کار برای چندمین بار در کشور رتبه اول را کسب کرده‌ است و در جذب تسهیلات جزء سه استان اول هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ناترازی‌های زیادی در حوزه‌های بودچه، اقتصاد و انرژی وجود دارد که دولت سیزدهم با تدابیر و اقدام و عمل‌های خود این ناترازی‌ها را تاحدی کاهش داد.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به این که استان مرکزی قطب صنعتی کشور است، شرکت پتروشیمی استان نیز متنوع‌ترین محصولات پتروشیمی را در جهت رفع نیازهای کشور تولید می‌کند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: برای کاهش فشار صنعت استان از آب سفره‌های زیرزمینی، سیستم بازچرخانی پساب را تاسیس کرده‌ایم تا هم در مصرف آب صرفه‌جویی شود هم به سفره‌های آب زیرزمینی و ذخیره استان لطمه وارد نشد.

وی عنوان کرد: برای رفع ناترازی منابع و انرژی، سه هزار میلیارد تومان در بازچرخانی پساب در استان سرمایه‌گذاری شده است و احداث چند واحد نیروگاه خورشیدی برای تولید یک هزار و ۶۰۰ مگاوات بر ساعت برق تجدیدپذیر احداث شده که به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار