رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-08 16:00 شماره خبر : 2430 https://diyareaftab.ir/short/Vwokj 0
امامان جمعه استان مرکزی:

ائمه جمعه استان مرکزی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرهای مختلف این استان بر ولایت‌مداری و بصیرت مردم در مقابل با توطئه‌های دشمنان در برابر فتنه سال ۸۸ اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اراک، ضمن آرزوی سلامتی و پیروزی همه مسلمانان جهان به‌خصوص مردم غزه، گفت: مرد و زن در جامعه یک اندازه هستند و هریک مسؤلیت‌های جداگانه‌ای دارند.

 

امام جمعه موقت اراک با اشاره به روز ۹ دی و فتنه ۸۸ و ناآرامی‌هایی که در کشور اتفاق افتاد بیان کرد: هدف دشمن سوار شدن بر این موج‌هاست و بعضی تشکلات به دنبال ناآرامی در کشور بودند تا بتوانند انقلاب اسلامی را نابود کنند، که با درایت مردم روبرو شدند و آن راهپیمایی عظیم را انجام دادند.

 

وی، بیان کرد: انقلاب اسلامی شاخ و برگ بسیار دارد. امت و امام، دو رشته محکم وقوی انقلاب هستند و ملت ایران تا پای جان، پای آرمان‌های انقلاب خواهند ماند.

 

عبدالهی، عنوان کرد: ۹ دی نشان داد که انقلاب اسلامی استوار در جای خود خواهد ماند و حمایت مردم و راهپیمایی عظیم ۹ دی نشانگر ولایت‌پذیری ملت ایران است.

 

امام جمعه موقت اراک، اظهار کرد: مردم با تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی، رسوایی دشمن را به بار آورد و بار دیگر دشمن جنایتکار را ناکام کرد.

نهم دی روز میثاق امت با ولایت است

حجت‌الاسلام صفاهانی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن گرامیداشت نهم دیماه گفت: نهم دی روز بصیرت، میثاق امت با ولایت و روزی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه بیان کرد: فتنه ۸۸ یک فتنه آمریکایی اسرائیلی برای از بین نظام اسلامی بود، سران فتنه به بهانه تخلف در انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از مردم را با خود همراه کردند و دست به جنایت و آشوب زدند و به حسینیه‌ها و مساجد حمله‌ور شدند و در روز عاشورا کف و سوت زدند.

 

صفاهانی افزود: وقتی مردم مؤمن و متدین و جوانان با غیرت دیدند فتنه‌گران به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند به خیابانها آمدند و همچون سیلی خروشان بساط فتنه گران را جمع کردند و برای همیشه همه آن‌هارا به زباله دان تاریح انداختند.

 

۹دی نمایش بصیرت و هوشیاری ملت ایران بود

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد غفوری در نماز جمعه امروز گفت: در تاریخ ۹ دی سال۸۸ مردم با آن بصیرت و ولایت‌مداری که داشتند به صورت خودجوش آمدند در عرصه و چشم فتنه را کور کردند و عهد و پیمانی جدید و قوی با آرمان‌های امام راحل (رحمت‌الله علیه) و با ولی‌فقیه حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) بستند.  

 

وی افزود: روز ۹ دی حضور آگاهانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری و در حقیقت حماسه‌ای شد جاودان و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی که با بصیرت و غیرتمندی ملت ایران این حماسه باشکوه برگزار شد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار